12 Januari 2013

Tsunami Lumpur Di Putra Heights | Alhamdulillah, PapaZN Selamat!

Sebelum terjadinya tsunami lumpur di Putra Heights ni
Ada keluar berita kes kejadian tanah runtuh di Setiawangsa
Ya Allah!
Selamat kan lah kami dari sebarang mala petaka
=/

Lokasi tsunami lumpur di Putra Heights ni, MamaZN tau
Cemane taktau nya pulak, dah memang laluan PapaZN pegi-balik keje!
Alhamdulillah!
Sebab semasa kejadian tu berlaku
PapaZN tergerak hati utk lalu jalan lain
 Dan PapaZN pun tergerak hati utk keluar dari ofis awal daripada biasa
Syukur sangat-sangat!

 Walaupun dah seminggu berlalu
Tapi masih terbayang2 lagi kot pasal kejadian ni
Walaupun bukan MamaZN yang mengalami
Tapi dah dekat dgn perumahan kami, mesti la terasa tempias berita ni


kredit pic dr sini


Ni pulak muka hadapan akhbar Harian Metro
kredit pic dr sini


Berita tsunami lumpur : SINI, SINI


Sabtu lepas, kami saje2 lalu area runtuhan tanah tu
Tapi dah dipasang tape kuning utk kerja2 penyelenggaraan dan pembersihan jalan


Sebenarnya,
Kejadian-kejadian macam ni tak sepatutnya terjadi pun
Sebab masing-masing dah besar panjang, sekolah tinggi-tinggi
Graduate U sana sini
Takkan la tak boleh pikir lagi?!
Itu la dia kalau wang ringgit mengaburi mata
Lebih pikirkan keuntungan jangka masa pendek
Sanggup buat apa sahaja utk kejar harta dunia, huhu!
Keselamatan jangka masa panjang diabaikan

Hmmmmm....


13 comments:

ALoNa CintamaniszLite berkata...

tak akan ada perkataan SERIK utk bisnes yg nk mengaut keuntungan semata2....

JaSSNaNi berkata...

tudiaaaaaaaaaa... teruknya nad.. alhamdullillah.. papa zakwan tak balik jalan tu.. moga sentiasa di lindungi dari bencana lah.. sian pada yang jadi mangsa tu.. tak pasal2 kena... sbb org2 yg tau nak cepat kaya tu..

Budak Kampung berkata...

ops nsb baik lau x msuk dlm paper la mtr mhl 2.

en3 khas

http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/01/terharu-nyer-macam-dalam-jejak-kasih.html

Ibu Lala berkata...

Alhmdillah slmt sumenye..

Wan Amira berkata...

kita kat Malaysia sayang sekali, sebab urusan macam ni yang dipentingkan daripada nyawa kita. patutnya banyak lagi tanah runtuh dapat dielakkan dekat kl ni kalau semua orang tahu tanggungjawab masing-masing

mamalieyna berkata...

Ish..seram..seb baik papaZN tergerak hati kan..

Itulah zamn skrg ni, kejar duit lbh dr sgalanya..huu

LYAfrina berkata...

ya allah..takut tgk keadaan tu..
sekarang mcm2 bncana berlaku kan.. sebenanrnya tu isyarat kecil, supaya kt semua x leka dgn dunia

Fieda Rafli berkata...

takut tgk..teruk sampai mcm tu...klik2 hotlink dan microsoft 8

ieyda berkata...

dah menyusahkan org ramai.....kan...??

Tanpa Nama berkata...

Nad,

Akak pun terselamat dr kejadian...Alhamdulillah gara2 pusing jln jauh skit kat subang,lewat lam 15 dr tmpt kejadian sampai situ dah jamm sbb plan nak gi kedai basikal area onking tuh...syukurrr..trauma tgk
-K.Nazihas Saizu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Alhamdullillah PapaZN selamat,
menakutkan tgk kejadian2 sebegini..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

teruk kan wani tgk..Alhamdulillah pap zn xder apa2

Aisyah Husaini berkata...

herm setuju sangat2 mamazn..mata masing2 telah dikaburi wang zaman sekarang ni malahan amanah yang sepatutnya diselesaikan di tolak ketepi..yang menerima musibah nye orang2 biasa macam kite ni.......mohon dijauhkan daripada sebarang bala dan malapetaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...