22 Januari 2013

Sistem Barter - Tukar Tempoyak Dengan FM, Haha!

Gaya dah macam orang mengidam!
Teringin bebeno kekdahnya nak makan tempoyak weyy! Haha!
Punya la mencari-cari ke segenap pelosok (okeyh, tipu, haha! =p)
Tapi tak jumpa pun orang yang menjual menda alah ni
Frust menonggeng! Huhu!

Naseb baek la sorang blogger ni dia ada 'up' entry pasal ni
Dari dia la MamaZN riki-riki, kot-kot ada lagi bekalan kat umah dia
Haha!
Serius muka tak malu kan?!
Hehehehe
Naseb baek la jugak akak blogger ni sporting, kalu idak kempunan! =p

Sabtu lepas, selepas mendapat persetujuan
MamaZN pun pegi la umah Kak Izan aka Cikmot
Semata-mata nak mengambik tempoyak ni haaa!
Alhamdulillah rezeki, dapat jugak la MamaZN merasa :)


Tempoyak baru :)


Dah la dpt tempoyak, dapat FM plak lagi!
Bestnya! :)


Tapi segan la pulak kan
Datang semata-mata nak amik sebalang tempoyak tu
Takkan nak datang dengan tangan kosong jek, huhu!
Segan sesangat kottt!
Tapi kalu segan nnt tak dapat tempoyak plak, kehkehkeh!
Oleh sebab MamaZN tau Kak Izan aka Cikmot ni pengumpul FM 
Macam MamaZN jugeeekkk
Jadiknya, ada baiknya hadiahkan 3 ketul FM pada Kak Izan aka Cikmot
Dah up pun citernya di sini, hehe

Dah macam ala-ala sistem barter gitewww =P
Ok la jugak kan, win-win situation, haha!


Sedapnya tempoyak!
Maka bermula la menu-menu bertemakan tempoyak utk seminggu ni, haha!
Best, best!
Kawan-kawan suka tempoyak tak?
^_____________^




24 comments:

ieyda berkata...

memang feveret ieyda tempoyak tu...kalau makan ngan budu sedapnya....mak mentua lau depan umah pun xperasan..hihiihii

mamalieyna berkata...

heheh..untung berbaik dgn org kan.. ^_^

k.eina tk suka mkn tempoyak la, tp kt umah ada je, mak mertua kasik =P

Nana berkata...

kita xreti masak yg ada tempoyak
bak kena blaja ni hehe

mummy_ayu berkata...

ah ah..ada baca koat blog Izan.pertukaran barter nie...he he he..
mcm2 ..Ayu tak makan tempoyak...tak suka, durian ok..tapi bab FM tu..
I like!!

Falsya berkata...

ahahahahaha..gitu pun boleh ker?..kite nak jugak boleh x?..tempoyak tukar ngan senyuman..sistem barter gak tuh kan..hahahahahaa

mekchu berkata...

hahaha.. boleh ye gitu.. macam2 tau.. apa x cakap, rumah nenek labu ni tempoyak mmg stdby je dlm peties tu ha.. kalo nak lagi bg tau ye dan sila sertakan FM jugak.. hahahaha (dasar!)

zoora qushairi berkata...

tempoyak my faveret. sodap.

zura suka goreng tempoyak. tumis cili api,bawang,masuk tempoyak,masuk ikan bilis yg digoreng..aaaaa sedapnyee.... :D

eima berkata...

sambal tempoyak je ku mkn yg tak .... k.izan mmg sporting

MRS. K berkata...

tak sukaaaaaaaaaa........ hewhew

♥cikmOt♥ berkata...

hahah, silalah try tempoyak makan ngan roti gitu...sedappppppppppp ihikss

Delimasari berkata...

sedap wat gulai tempoyak

Sidratul Muntaha berkata...

la..
nagpe tak kabo?!
kat uia ni belah luar je ade tempoyak fresh orang jual.
ahahha

mamafarah4 berkata...

yo nad..memang sodap tempoyak ni..huhuhu.tetiba terliur plak ni..hish!

Masya berkata...

suke makan sambal tempoyak jugak... nyum²...

MizzTina berkata...

sy pun dh dpt FM gmbr family cik mot tu.. hehehe

mama tisya berkata...

tk mkn tempoyak..bau pn tk bole

lia berkata...

Ha3 hang mmg lawak la nad... Alhmdlh ada lak blogger yg sudi bg tempoyak

Aisyah Husaini berkata...

Tekak jawa kak nad tak reti makan tempoyak ha ha tapi Hubby I suke tempoyak ni

ALoNa CintamaniszLite berkata...

uishh...dh buat FM utk hari raya yg lagi 7 bulan nk tiba?? 1434H tu...

~aSHa~ berkata...

kalo ada tempoyak berpinggan2 makan nasi

Iela Fazielah berkata...

sedapnyer tempoyak....bagus ada kenalan blogger ni..leh tukar2 pendapat, mknn dan barang2... ye dak?? hihi

Ya ALya berkata...

sedapnyer mkn sambal tempoyak bersama ulam2 dan ikan masin...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wani xmakan tempoyak hehehe

Mama Likha berkata...

erk.. tk pdi mkn tempoyak.. busokkkkkk ! huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...