15 Januari 2013

Masak-Masak | BUBUR KACANG HIJAU

Dah lama tak tempek gambar main masak-masak ;)
Sebab kalu masak pun, lebih kurang sama jek menunya, hihi
Lain la kalu masak-masak hari weekend
Tapi tu pun dah jaranggg sbb weekend biasanya adalah hari outing! Hehe

Disebabkan dah lama tak main masak-masak
Aritu dah kene 'sound' baeeekkk punya dgn PapaZN
Dia cakap,
Yang, Abang teringin betul nak makan bubur kacang
Ayang pandai buat tak?
Perghhhh, ayat tak hingat kan?
Haha!
Walaupun nampak cam biase2 jek, walaupun nampak cam suwiittt jek
Tapi dalam maknanya tu ;)
Jarang betul la kalu PapaZN bagi hint-hint gitu
Sebab biasanya dia makan jek apa yang MamaZN masak, hihi
Takpe la kan, bukan selalu

Selama 30 tahun ni
Ini adalah kali kedua masak bubur kacang hijau
Kali pertama, masa awal2 kawen dulu, hahhaha!
Giler kentangg! =P




Senangggg jek rupenya! =P
Tapi tu pun lupa nak rendam kacang hijau tu, haha!
Alamatnya, mmg biar rebus lama2 sket dalam air, hihihihi...

Alhamdulillah sedap
Tak sangka uolss! Ahahahah!
Cuba la buat, senang jek
Rasenya kalu letak biji selasih yang macam telur katak tu 
Mesti lagi sedap kan?
Hehe...



14 comments:

♥cikmOt♥ berkata...

akak malas nak buat ok tak...hahaha...

Nafisa81 berkata...

uish..sedap tu..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

wahhh laindah blog nad..terperanjat ingatkan salah rumah..sukanya ngan warna..so soft=)

MRS. K berkata...

haha.. kite langsung tak penah

mamafarah4 berkata...

hehehe..ayat tak menahan tu tanya gitu..nak suh masak cakap jer la kan..hehehe
serius, akak mmg x pandai masak bubur ni..selalu yg masak pun suami..sbb anak2 request kat ayahnya..bukan kat mama..huhuhu..pastu tak terpikir plak masa suami masak nk tgk dia masak..tau2 dia dah bawakkan satu mangkuk mkn sesame ngan ank2..

Lily@MamaZaraZareef berkata...

kite pon wat ni ari ahad aritu..first time masak bubur kcg ijau..sblm tu masak bubur pulut hitam..memang sng je nak msk sbnrnye tp selama ni malas je yg lebih..kekeke

JaSSNaNi berkata...

eh.. tadi masuk2 sini.. ingat salah umah.. rupanya dah tukar cat umah ye.. lawa.. pokodot style..
sedap bubur kacang ijo,, hari tu dah nak dekat2 bersalin, buat juga bubur kacang ijo.. sedapppp... puas dapat makan..

Gieyana berkata...

rajinnyer....akak kalau buat cfm srg jer yg mkn..hb x suka..:-)

ohh..rumah br yer..:-)

mamalieyna berkata...

Hehe...sweet betul perlian papazn yek..ihiks..

Lama tak buat bubur kacang gak... ha a kalau letak telur katak tu lg best tu :-)

ieyda berkata...

ieyda xberapa suka sgt makan bubur kacang, jarang wat, tp kalau bubur pulut hitam memang feveret lah..hihihiii

Falsya berkata...

woowwiieeee!!!...sedapnye nad!!!!....kalau letak durian mesti lg sedap..durian sesaje..hahaha

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wee sedapnyerrr...makand gn roti pun sedap ni

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

setakat ni bubur yg pernah k,eija masak bubur jagung je la, masak bubur ni mmg senang je sbnrnya kan..antara nak buat dgn x nak buat je la, mcm k.eija mmg jarang la sgt nak masak bubur sbb asben n anak2 x minat pun mkn bubur. Buat bubur jagung pun sbb ada potluck kat opis..huhu

QasehnyaRania berkata...

saya suka sangat bubur kacang ni..
nak makan sejuk buat ais kerim..
nak makan panas cicah tori..dapnya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...