03 Januari 2013

2D1N @ CAMERON HIGHLANDS | Lalu Jalan Tapah - Petai - Lata Iskandar - Tanah Runtuh!

Yezzzaa..!
*i hope so!*
Kalu tetibe ada entry sambungan lagi lepas entry ini
Harap maaf awal2 la ye...
Mak dah tueee.... Hihihihi

Masa pegi kami dah lalu jalan Simpang Pulai
Bila time balik rasanya nak try la jalan Tapah
Saje tukar angin ;)
Okeh... Memang berangin pun!
Perut pun berangin sampai terasa nak uwek-uwek! Huhu!
Tapi ku tahan jebattt...!
Co-pilot berdedikasi la kengkununnya
Nak menemankan PapaZN yg sedang drive itewww
Tapi akhirnya terkandas jua, haha!
Tak muntah, tapi MamaZN bawak2 pejam mata - sampai ketiduran!
Wakaka! Ksian PapaZN! ;)

Otw jalan Tapah ni
Memang banyak ye orang2 asal yang berjualan di tepi2 jalan
Biasanya dorg jual hasil2 hutan la kan...
Tapi nampaknya sekarang ni diorg dah 'up' sket!
Barang2 kraf dari bawah pun dibawak naik ke atas utk dijual
Sebab nampak elok cantek semacam jek
Sejibik macam kat R&R Tapah, haha! =P

PapaZN singgah jugak
Apa lagi kalu tak mencari sayur-mayur WAJIB - PETAI
Grrrr.... Sanggup! =P
Tapi PapaZN cakap harga tak la murah... 
Dah lebih kurang macam kat bawah jugak


PapaZN jek pi soping, MamaZN jaga budak2 tido dalam kete


Sape kenal mende alah ni? ;)


Sebenarnya
Sepanjang2 kitorang lalu ke arah jalan Tapah ni
Jalan sangat-sangat-sangat-sangat-sangat la jammed!
Dari pekan Brinchang tu dah start kereta tak bergerak sampai la ke Ringlet!
Gilerrrr btul la!
Ramai lagi yang baru nak naik ke tanah tinggi Ahad tu
Dah la time tu dah jam 11.30pg
Bunyi hon pun bersilih ganti
Dasar tak menyabor!
Cemane nak jalan, kalu dah kete depan pun tak bergerak
Kitorang yang menghala ke bawah ni nengok jek la aksi2 dema ni


Kedai2 orang asal yang semakin maju :)



Kalu pegi CH ni kan
Tak penah la tergerak hati nak singgah Air Terjun Lata Iskandar ni
Sekadar tengok dari dalam kereta je pun
Ramai sangat orang
Ada tu 1 bas turunkan penumpang2 nya!
Tepi jalan kiri kanan dah penuh jadik parking kereta
Jalan sedia ada jadik sempit la jawabnya kan
Jammed lagi...
Hmmm, sabar la wahai hati... Hihi





Nyaman jek bila lalu jalan Tapah ni
Yang tak nyaman nye bila jalannya yang bengkang bengkok!
Adoiiiii...!
MamaZN tak kuat rupanya, haha!
Tapi bahaya jugak la...
Banyak jugak kawasan2 baru lepas terjadiknya tanah runtuh
Banyak kerja2 pembaikan dibuat
Kalau diberi pilihan, baik la lalu jalan Simpang Pulai
Cepat pun cepat, hehe



16 comments:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

ini betul2 cuti2 malaysia...

apa tadi tue..tak pernah tengok pun

♥cikmOt♥ berkata...

akak pun kalau lalu ikut sini, takdenya nak nyinggah kat air terjun tu...dulu leh mandi...sejak kes ada yang mati, tak leh mandi dah

syawalsimpsons berkata...

insyallah nnt kami pulok terjah

eima berkata...

tp simpang pulai jauh ngan tol mahai ... lalala


musim cuti mmg jemmed lalu nk pegi ..dulu2 tak jem pun sejak buat jalan 1 way tu ... brinchang jem teruk....
tatahan

Lynn Hamzah berkata...

lynn prefer ikut jalan tapah...tak pernah pun ikut simpang pulai...

ieyda berkata...

cantiknya air terjun tu,,,rasa damai je kan...

Mama Likha berkata...

tk kenal menda alah tu.. pedie berbulu2 gtu erkkk ! huhu


tulah, kite pun tk suka g CH bukan apa sebab jalan die pusing2 gtu lah adoyai !!! klo takat nk g 1mlm baik tkyh.. kite serik... bru je nak abis pening esk nya nk balik dh eh. huhuhu... klo g 3ari ok kot, kasik hilang loya pening2 dlu, bru turun hikssss...

ALoNa CintamaniszLite berkata...

hehe...jalan ni utk yg TAHAN saja, ngee..
Mmg orang ori skang ni...kat mana2 pun..bkn kat jalan ni aje...dorang jual barang mahal sket. Ngan alasan mende tu fresh lagi, hehe. Pandai kan?? Jgn kita ingat petai seikat byk tu murah...tp sebenarnya dia dh letak harga dia sendiri dh. Tak boleh tawar pun ada....dia lebih rela kita tak beli dari kita dpt harga murah. Akak ckp mcm ni sbb ada pengalaman..huhu.

Iela Fazielah berkata...

terngat ms blk dr CH aritu singgah kat lata iskandar tu..kete hampir kena calar...tp mmg best la... tp kak ila xee bl pape pun ms jln turun tu

Zura@Iwan berkata...

suka jalan simpang pulai tu...

tapah mmg jln dia mcabar tu..dh la lmbt..huhu....

kemma berkata...

akk pon mmg ngeri lalu ikut tapah..sgt2 ok lalsu simpang pulai..tp best g cameron geram sgt sayur2 n jagung dia yg beso n manis..camn nak pg lagi jekk

Falsya berkata...

kite cukup xsuke naik CH ikut tapah...scary u..ngan jalan sempit segala..tp yg bestnye dpt menyinggah beli mcm2..hehehe...rasenye kalau cuti sekolah mmg jalan naik CH jammed xikut masa..

hurmmmm, dr dulu tertanye2 apakah bende yg berbulu itu..adakah rebung?...hurmmmmm

BoNDa.... berkata...

nana pernah behenti dkt lata iskandar tue...best layan goreng pisang panas dkt c2...sejukkkkk

Masya berkata...

baru² ni kami pg CH pun naik dr Tapah kunun² nak lalu, tp tak rasa sejukkan kalau naik dr sini berbanding dr simpang pulai... tp naik lalu sini dkt sini.. kalau turun dr sini tak kot.. jalannya agak ngeri ditambah pulak sekarang ni tgh naik taraf hadoilah jem mengalahkan nak pg kerja kat klg..

Sidratul Muntaha berkata...

balik lalu tapah jugak.
masa kami pergi tu..
org dah mula turun kl balik rasanya..
sbb
1.hujan
2.jln2 tak jem sangat
3.tapah tu time blik pun tak jem lansung

sempat la beli madu talang ori..
buat ubat2 budak nih and mkn durian hutan
perggh!!
terbaek la..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

best2 tengok hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...