11 Disember 2012

Melepas Rindu Antara AtokNenek & Cucu

  Ahad baru2 ni
AtokZN mintak tolong kami amik Atok&NenekZN kat LCCT
AtokNenekZN pi cuti2 Malaysia ke Bintulu
Uiiiii! Best tu!
Dapat la mengenang memori dolu2
Sebab kitorg penah dok sana masa umo MamaZN 4-5tahun

AtokNenekZN pi Bintulu ni pun atas jemputan sahabat lama
Anaknya nak kawen, dia jemput la skali
Dapat la jugak AtokNenekZN berkumpul ramai2 jumpa kawan2 lama

AtokNenekZN sampai kul 10.30mlm
Budak2 ni dah pakat tido plak dah
Tu yang bila dikejutkan macam moody jek diorg ni
Padahal, 
Zakwan la yang paling ekcited nak amik AtokNenekZN kat LCCT
Sanggup tak makan
Sebab nak makan sama2 ngan AtokNenekZN

 Kami singgah R&R Dengkil
AtokNenekZN nak makan
Kul 10.30mlm baru smpi LCCT
Mana dan nak dinner huhu! Kita supper je la jawabnya
Jom Yum Cha! ;)


Melepas rindu la Zakwan dpt jumpa AtokZN lagi.. :)
 


Berkepit aje la jawabnya :)


PapaZN pun lapa lagi...? =P




Esoknya (semalam)
Zakwan ikut AtokNenekZN balik kampung
Zakwan pun seronok je bile NenekZN ajak balik kg
Tak puas melepas rindu lagi la tu
Kejap sangat jumpanya!

Mulanya MamaZN macam tak bagi ikut - sebab takut menyusahkan
Lagi 1 sebab Zakwan ni luaran jek nampak OK
Takut dalamannya berbeza
Zakwan ni kan dalam hati ada taman
Mana penah jauh lama2 dari maknye ni ha

Tapi risau pulak nnt AtokNenekZN ingat apa pulak nanti, kan?
Zakwan pun dah semangat suruh kemas kan beg
PapaZN pun dah kasi green light
Lagipun, AtokNenekZN rindu kat cucu sulung nya ni kot
Tu yang ajak balik sekali buat teman
Takpela, bukan selalu pun
 Dan yang penting bukan lama sangat pun.. :)


Bila Zakwan takde MamaZN la pulak yang terlebih emosi, huhu!
Cemane la masa Zakwan masuk hostel ni nanti?
Haha!
Adoi!

12 comments:

ieyda berkata...

sedey je kan bila berjauhan ngan ank nie...wlpun ank duk ngan atoknya, kita tetap rasa rindu. nak kol nnti akan jadi jejak kasih lak n jadi banjir lak fon tu...hihihiii

syawalsimpsons berkata...

alahai cian mama dier..kikikik..mmg betoi2 melepaskan rindu tu....best tu ...slamber papaZN kuar umah G LCCT pakai kain pelikat...kikikik

Axie04 berkata...

huhuhu, ade rasa sebak cam x dapat nak bernafas x?


susah nak pisah bila anak slalunya dok depan mata je.

lieyalatif berkata...

laaaaaaaaaaaa zakwan kat kampung la ni yeak nad heheheeh..takpe nad...kasi zakwan manje2 n teman nenek n atok kejap....heheeheh....mesti sunyi umah kan nad....

sempoi papa pakai kain pelekat jek hah....

JaSSNaNi berkata...

Assalamualaikum...
biasa tu, kalau ada anak depan mata, geram je.. tapi bila dok jauh2 plak.. windu sangat2... macam akak la.. sanggup soh anak2 tunggu nak balik kg.. skali je semua.. tak nak balik asing2.. :D

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Ohhh ABg Zack ikut Atok n Nenek balik kg . rupanye,

Mestilah rindu, kami pun bila Zaquan ikut ATok n Neneknye bercuti terasa sunyi bila dia xde, bila ada jd teman gaduh..

Lynn Hamzah berkata...

lynn pun x leh berjauhan dengan anak2...rindu ler...huhuhuh...

Ya ALya berkata...

Rindu rindu serindunyer.......

Ya ALya berkata...

Rindu rindu serindunyer.......

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kalau wani pun mesti rindu..anak kita tu kan

ALoNa CintamaniszLite berkata...

**sempoi jer papa zakwan berkain pelekat, hehe.

kasih atuk nenek pada cucu lain..
kasih ibu bapa pada anak lain....
tapi tetap kasih jgk kan...hehe..

Nad...dulu pun akak pikir mcm tu. Masa mula2 along masuk form 1 kena dok hostel...otw nk balik tepen tu akak menangissss aje. Tp akak motivasi diri sendiri...kita hantar anak kita belajar kat tempat bagus utk anak cari ilmu demi cita2nya, masa depannya. Dan akak percaya along waktu tu boleh berdikari berdasarkan pemerhatian dan naluri kita sebagai seorang ibu. Jadi, akak leh imbangkan emosi. Tapi sebagai ibu, mmg setiap hari kita risau keadaan dia kat sana mcm mana wlpn kita tau dia boleh bawak diri sebaik yg mungkin...

BoNDa.... berkata...

manjanyer zakwan dgn atuk dia....hehehehe aiman pun pernah kena 'kidnap' dulu....tp bonda n ayah xboleh lelama....jauh jgk kena g melaka....masuk 2 hari menangisle bonda g 'kidnap' aiman balik.....hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...