07 Disember 2012

Geram Kat Zakwan! Dia Berjaya 'POW' Atok!

 Masa MamaZN temankan Aunty Wawa kat Putrajaya aritu
AtokZN pun ada gak - temankan kitorang, hihi
Bila AtokZN ada
Zakwan & Atoknye memang tak dapat dipisahkan
Bagai irama dan lagu, ecececee! :)

 Macam2 la aktiviti Zakwan ngan Atok
Atok bawak pi naik bas Nadiputra - jalan keliling Putrajaya
Pastu singgah Alamanda

Masa MamaZN tepon Atok, tanya dah ada kat mana?
AtokZN kata singgah Alamanda jap
Memang buat MamaZN terkedu kejap la!
Sebabnya?
Sebabnya, MamaZN tau Zakwan mesti berjaya 'pow' Atok!!!
Kalau 'pow' buku kat MPH
MamaZN no hal lagi
Tapi ni 'pow' mainan kat Toys R Us!!!
Zakwan balik je umah, terus MamaZN capai beg plastik dia
Nak tengok brape RM mainan Zakwan tu! Huhu!
Risooooo mak ni!

Bila dengan kitorang
Memang kehendak Zakwan takkan dilayan
Kalu pi Alamanda tu, memang takde la lalu Toys R Us
Nak gi Carrefour pun ikut ground floor
Tapi bila dengan AtokZN, dia bleh la nak ngendeng2, nak manja2


Ini la mainan yang berjaya dimilikinya tu - THOR (Avengers)


MamaZN tak kesah kalu AtokZN nak belikan mainan utk Zakwan
Tapi tu la...
Zakwan ni kejap je main nya
Kalu dalam Avengers tu ada 6 sekawan
Ada Ironman, Captain America, Hulk
Ha, sume2 pun dia akan nak jugak nanti akan datang
Nak kasi cukup koleksi
Mana tahan!
Harga seketul dah RM50 kalu beli 6?
Masak!

Tapi takpela...
Kejap je MamaZN rasa camtu
Rezeki Zakwan la dapat mainan mahal2
Kalu dgn mak pak nye, jangan harap la!
Zakwan pun dah kene tarbiyah dah dgn MamaZN aritu, hihihi
Takmo mintak2 mainan mahal2 dah
Dah nak pi skolah dah ni thn depan...
Terus senyaaaappp je dia

Tapi kesian kat AtokZN 
Atok ckp kat MamaZN
Nadia, jangan lah marah Zakwan
Abah yang nak belikan utk dia
Jangan la salahkan Abah pulak
Sebab belikan mainan mahal tu kat Zakwan
Abah saje je belikan, bukan selalu pun...
Bila lagi Abah nak belikan utk cucu Abah tu...

Isk, isk, isk...
Sebak plak tetibe... =/


7 comments:

mamalieyna berkata...

yela... sebak pulak pesanan abah tu..

mmg untung jd cucu kan.. ^_^

ieyda berkata...

betul tu nad, klu kita XDERNYA NK BELI YG MAHAL..KLU BLH NK CARI BWH RM20 JE MENAN NI...

eima berkata...

hmmm tp ok la atokZN byk duit tak dak hal punya lah...

untung zakwan.... klu fahim harapkan mak pak je beli...slalunye mak tak beli..abah je membeli

Ya ALya berkata...

sesekali atok nak belikan untuk cucu......

Aisy Nasiha berkata...

pandai zakwan pow atuk ye..
tp org tua ni kalau dgn cucu mmg tak berkira... sayang cucu lah katakan..

mamafarah4 berkata...

memang betul tau nad, atuk nenek kalo ngan cucu sanggup berabih duit..cam mak abah saya la..tiap kali balik kg mesti menghulur duit..lom lagi jajan,mainan..kalo lik kg jer ada jer utk anak2..bila kita bebel dia bebel kita balik.. "ko tak tau susah payah mak nak amik hati cucu2 mak ni tau.."hehhe..sukati la..janji bahagia

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

atok ni selalu kalah dgn cucu hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...