02 November 2012

PEMBUKA SELERA Yang Mesti Ada TIME MAKAN

Sesetengah orang, kalau time makan
Nak kasi berselera makan
Mesti nak kena ada kicap
Takpun, cabai burung makan mentah2
Ada pulak macam PapaZN ni
Kalau ada petai, mesti tambah berselera siap tambah2 nasi

Bagi MamaZN pulak
Ini lah dia pembuka selera MamaZN!!!
Kalu boleh, tiap2 ari nak makan
Tapi kena la beringat...
Mana elok makan hari2
Kang tak pasal2 datang pulak penyakit baru ;)


Telur masin!


Sedapnya!
Biasanya kalu MamaZN masak kari
Mesti nak ada telur masin sebagai lawannya
Kalu takde tu boleh jugak
Tapi tak la 'kick' sangat, heheehe

 Sebelum ni MamaZN dah up citer pasal feveret bab masak2 ni
http://zakwan-afif-najmi.blogspot.com/2012/10/ini-favourite-saya-saya-suka-masak.html

Minggu lepas
Cam biasa... kari lagi! ;)
Kebetulan ada ikan tongkol
Masak la kari... Sedapnya!
Kalu makan ngan nasi dagang,
MamaZN suka makan dgn kari ikan tongkol ni


Owh, ya! MamaZN kalu masak kari takde letak santan ;)


Pastu boleh pulak teringin makan udang masak lemak cili api
Suruh la PapaZN beli udang sket ;)


Mahal telur masin ni
Sebijik 80sen!
Tapi kalu kat kampung PapaZN
Telur masin buat sendri, hehe
Jimat, jimat :)

Kalau kawan2 pulak, mesti ada apa baru selera bertambah2?
^__^


9 comments:

MrS. F!zA berkata...

suka telur masin kuning! selalu simpan last hbis nasi semua bru makan sikit2 telur tu dgn pnuh nikmat..haha

Falsya berkata...

nad!!!..serious mmg sedap sgt kalau telur asin makan ngan lauk kari...uwaaaa...lapoooo

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

hadoi nad apsal la dok tayang makanan ni..sedap..nyummy...telur masin tu mmg pembuka selera hihii

Sue-Rya Qistina berkata...

kalau kari saya suka mkn ngan ikan masin, ulam dan sambal belacan. hehehe

ALoNa CintamaniszLite berkata...

telur masin ni akak suka yg kuning, hehe.

Tp tak suka beli kat kedai runcit tu...selalu gi cari kat pasar malam ada sorang peniaga melayu jual telur asin yg kurang masin. Telur putih tu bila dh direbus takde ler masin sgt..sedang2 sedap aje masinnya, hehe..

♥cikmOt♥ berkata...

sedapnya terliur...lapar jugak ni.

mummy_ayu berkata...

yum yum..memang berselera kalu makan ngan telur masin..boleh jadi 2 pinggan..kena plak ngan nasi panas..yum yum

::NureeN:: berkata...

sedapnya, suka mkn teluq masin ngan nasi kandar..
kari @ gulai nureen dh 5thn kawin baru buat 2 kali tue pon x sedap sbb x reti hahaha..
klau bab msk lomak cili api no 1 hehe

Nafisa81 berkata...

koi mmg peminat tegar telur masin..tp tekanan darah tgh mencanak..so takleh makan masin2...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...