02 November 2012

Bila BERBUDI Pada Tanah...

 Maka balasannya pun pasti tidak mengecewakan!
Ecececece....! =p

Ni bukan pasal MamaZN 
Ni pasal PapaZN yang 'rajin' bercucuk tanam
Biji benih dah kesejukan beberapa bulan dalam peti ais tu
Baru la tergerak nak pi tanam kat belakang umah, huhu!
Tu pun lepas dah bape kali kena sound ngan MamaZN!
Ahahahaah! =p


Dan akhirnya.....! ;)


Makan sayur free la kami ;)


Pokok kacang panjang dah menjalar
Rasa puas hati plak nengoknye
Walaupun bukan MamaZN yang bersusah payah, kekekke...!
Mekaseh pada PapaZN la sbb dia yg tanam ;)

Seronok kan bila dah berusaha tanam macam2 
Dan lepas tu nampak hasilnya
Tak sia2 'kerja keras' PapaZN 
Hehehe...

Kat umah ni
Kalu nak guna serai, daun kari, daun kunyit, daun pandan @ daun kucai
Memang tak yah beli
Ada je kat umah ni
Main petik je
Hehehe...


p/s:
Tapi, pas pindah nanti, mana ade laman!
Dah tak bleh nak bercucuk tanam, huhu!
Kena pikirkan alternatif utk bercucuk tanam gak ni nnt!
PapaZN ckp guna kekdah hidroponik =p

 


10 comments:

♥cikmOt♥ berkata...

akak pun suka berbudi pada tanah ni...tak sabar nak dok umah yang ada laman cam gini...huhuhu

Nigina berkata...

wahhh bestnya dapat rumah atas tanah ni.... pakai petik jer kan... best best

mamalieyna berkata...

memang untung banyak kalau bercucuk tanam sendiri kan.. beli mahal jugak ni..

amiey lee berkata...

Wahhhhhh memanggg bagusss sgtttt...nad kta letak pasu kat beranda pun pokok mati huhu.. pegi balik keje tak jmpa matahari..bela ikan pun ikan kiok..hmmmmm

mummy_ayu berkata...

bestnya...bercucuk tanam..Ayu memang nak tanam2 kat belakang rumah tu...tapi tak mula2..he he he..tak tau la bila

Anje a.k.a Mummy_Balqis berkata...

Wah bestnya....kita kalo blik kmpg hubby mmg suka dok petik sayur Mil...byk yg dia tanam kt blakng rumah....

Sue-Rya Qistina berkata...

saya pun x sabar nak tunggu hasil tanaman kami. semua tanaman tu nnt akan kitorg pindahkan ke kebun. nnt dah pindah rumah kampung, lg senang nk bercucuk tanam. ehehehe

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

berbudi pd tanah hasil pun banyak kan....bestnyer dpt bercucuk tanam sendiri :-)

ALoNa CintamaniszLite berkata...

kcg panjang muda ni...petik dibuat ulam pun sedap. krup krap krup krapppp..

QasehnyaRania berkata...

bestnya bila dapat tanam sendirik kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...