16 Oktober 2012

MENGIDAM Ubi Rebus & Sambal Tumis!

 Hohohohoho...!
Jangan speku k!
Haha!
Ni bukan mengidam ni, ni mengada2 ;)

Dah 3-4 hari ni asek teringat kat ubi rebus jek
Pastu cicah ngan sambal tumis ikan bilis
Pergh.... heaven!

 Weekend baru ni pi jalan2 ke Banting
Bawak parents in law jenjalan ke sana
Ada pulak la yang jual ubi kayu tepi2 jalan tu
Terus berenti, soh PapaZN beli, hehe

Semalam
Pagi2 dah rebus ubi tu
Sangaaaaaaaat la sedap!
Rasa cam tak cukup pulak, hehehhe


Ubi rebus ku terlebih empuk, huhu!


Disebabkan dah lama tak rebus ubi kayu ni
Boleh pulak MamaZN lupa cara2 nak merebusnya
Ngengg!
Haha!
Boleh pulak MamaZN terbayangkan rebus ubi kayu ni macam nak masak nasi impit
Air dah kering, tambah air lagi
Memangggggg la lembik! =p
Tak pasal2 kene tegur ngan mak n pak mertua, haha!


Takpela, terlebih empuk pun... Sedap jugak, hehe


Sedapnya!
Makan petang2, nak2 pulak hari hujan
Layan dengan kopi o panas
Perghhh...! Mabeles! ;)
 
Kengkadang, makanan simple camni la yang sedap kan?
Tapi ada jugak yang 'tak pandai' makan ubi rebus ngan sambal tumis ni
Rugi, rugi... ;)

Kawan2 suka tak..?


15 comments:

Alycia berkata...

uwaaaaaaaaaaaaa... sodapp.. tetiba teringat ubi rebus hukhuk..

Falsya berkata...

Baru je pas makan ahad lepas kat umah nana keding..sedpppppp.l

MRS. K berkata...

kite langsung tak penah beli ubi ni apetah lagi nak rebus... makan je tau.. huhuhu

angahMia berkata...

sedapnya!! tetiba teringin ni :)

Gieyana berkata...

sedapnyer Nad..feveret my hb..kalau mkn dgn kelapa parut pon best..:-)

Diari Liza berkata...

sedapnya..nak2 pulak makan time2 hujan mcm ni... adei laa.. menitik air liur..

kemma berkata...

Akk ske tapi lebih suka makan ngn kelapa parut gaul ngn gula..xpon cicah susu..nyum2..akk xske cicah smbal tumis

Waney Zainuddin berkata...

pernah makan dulu, tapi bukan ngan sambal. pasni nak try ngan sambal plak la :D

mamalieyna berkata...

uik mkn dengan sambal tumis, mmg tak reti..hehe~ reti mkn dgn gula jer.. =P

dap nyee...

Aisyah Husaini berkata...

suka suka suka sedap sangat..alamak rasa macam nak masak juga ni tiru mamaZn..sure hari sabtu ni cargas masak ha ha

Anje a.k.a Mummy_Balqis berkata...

sedapnya, terliur nengok nya

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wahhh sedapnyer ubi rebus cicah sambal

mekchu berkata...

org tak ngandung pun mengidam, apa tah lagi mak buyong ni bila tengok.. wuwaaaaaaaa.. mana nak chaikkk ubi rebus ni...

ALoNa CintamaniszLite berkata...

ubi kayu ni sesekali makan leh ler..byk2..angin byk dlm perut nanti, hehe..

Zura@Iwan berkata...

sedapnya nad...mkn cicah ngan gula pon sedap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...