19 Oktober 2012

LAYAN KERENAH Zakwan Nak Jadi IRON MAN

Maknya rajin melayan kerenah anaknya ni pun 
Sebab dah 'sakit telinga' asek dengar
Mama, nanti beli mainan Avengers ek?
Mama, nak topeng Iron Man
Mama, saya kan superhero.. Tapi saya takde baju la..
Adoi la... Bab mintak2 no.1
Mana la nak larat dengar tiap2 hari
Pastu, takkan nak dok berjanji je kan?
Budak2 ni ingatan nya tiptop!
Dibuatnya dia tuntut karang...
Naya ja apaknya kena pi Toy's R us tu, heheheh
Last2, maknya kena la merajinkan diri
Sekaligus menyelamatkan 'poket' apak nya, haha!




Cari kotak (kebetulan ada parcel baru sampai - selamat!)
Buat lubang mata, lukiskan mulut
Pasangkan getah suupaya tak jatuh2 bila dipakai
Simple jek! Jadikla topeng Iron Man, haha!
Sebelum ni suci bersih jek topeng nya
Bila Zakwan jumpa sticker Cars
Habes di tampal nya penuh2 kat topeng tu!
Dah jadik semak, hahah!




Pastu Zakwan nak mintak perisai
Macam Captain America pulak
Adoidoidoidoi...!
Mana la nak cari perisai tu?
Kalu ye pun, ada ke jual kat kedai?
Hmmm, buat sendri jugak jawabnya
Cari jek penutup mainan lego Zakwan
Pastu lukis atas kertas lukisan then tampal atas penutup mainan tadi
Maknya kena mengasah balik bakat melukis dan mewarna nampaknya ni!
 Janji kamu hepi takde mintak2 nak... ;)




Budak2, apa dia tau pun...
Janji ada menda nya depan mata, senyap la dia
Cemane rupa menda (topeng & perisai) nya tu
Dia bukan heran sangat pun 
Janji ada menda nak dibuat main, kan...? ;)



8 comments:

Zura@Iwan berkata...

kreatif mama dia nie...tp mmg la, bdk2 ni..cpt daya ingtan dia..kalau x dpt sstu mende, duk ulang tu je kan..hehe

zh-ena berkata...

sgt la kreatif :D

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

haha nasib la si mamanya kreatif kan

Iela Fazielah berkata...

adei..kelakar..pandai mamanyer..kretip u!

syawalsimpsons berkata...

baguih mama dier ni..kretip ni...terbaik ni

ALoNa CintamaniszLite berkata...

imaginasi budak2 ni lain..
mujur zakwan bkn kanak2 jenis cerewet...

ch@ berkata...

haaa kretif kakNad ni. kita pun blm terfikir nak buat drpd bhn buangan tu smua. tau nk mmbeli je. hiks...

Nik berkata...

comel nyeee budak nie, beli la iron man 3 usb yg latest nie bgi die. he eh he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...