02 Oktober 2012

Ini Favourite Saya | Saya Suka Masak...

 Kalu kawan2 la kan
Mesti ada masakan favourite kawan2 sendrik kan?
Masakan favourite yang kawan2 akan sentiasa suka nak masak ;)
Kalu dalam seminggu tu dapat makan 2-3 kali, memang best!
Hehehhee...
Tapi sebab kat umah ni bukan MamaZN jek yang makan
Jadiknya kena la ari2 tukar menu, huhu!
 
Kalu MamaZN, MamaZN suka masak kari!!
Yumyum!!
Sedap!
Tak kira la kari ayam, daging atau pun ikan ;)

Pastu sayur pulak
Janji hijau
Kangkung ke, bayam ke, kacang panjang ke
Tapi favourite MamaZN - brokoli!
Kobis memang takleh masuk dah sekarang ni
Dulu ok je
Tapi sejak preknen kan Baby Nayli
MamaZN bleh masak je, makan tak lalu
Sebab dia tak hijau kot, hehehehe =p


Kalu ada telur masin - pergh!! Terangkat ni! ;)


Style MamaZN masak kari
Memang jarang letak santan, hihi
Bila PapaZN soh letak santan baru letak
Kalu takde komplen, memang tak letak pun, hihihi!
Pastu letak kentang
Pergh!!
Balance kuah kari ayam@daging jarang la dibuang terus
Sebab MamaZN akan rebus telur
Masukkan dalam lebihan kuah tadi tu
Jadik pulak kari telur
Pastu dapat pulak cicah dgn roti
Nikmat, nikmat! :)


Brokoli!!! Yummy!
Masak tumis dgn sos tiram ke
Masak air ke (bening)
Takpun stim kan aje pastu tabur serbuk lada hitam
Umang ai, sedap..!!




Uiii, lapo nengok gambo2 ni
Dapat pulak makan dgn nasi panas2
Ada telur masin plak
Memang complete!
Hehehe...

Ni masakan favourite MamaZN
Masak utk famili kecik ni bleh la..
Masak utk org lain mau 'ketaq' jugak tangan ni, haha!
Sedap tak sedap kene tnya PapaZN ;)

Korang plak, suka masak ape? ;)



8 comments:

♥ Wina ♥ berkata...

lapar dah niiii padahal baru lepas lunch ;-)

fav saya sayur hijau jugak..

alyyani berkata...

sedap nye nad! menyelerakan!

Delimasari berkata...

terasa nk masak balik ptg nnti - sedappppp

Nana berkata...

brokoli kita suke masak ngan cendawan hitam tu apa ntah black fungus ha..sedap gile maska sos tiram

mama tisya berkata...

sedapnye tgk lauk..lprrr...ehehhe

suka masak yg ada ayam..tk kisah la masak apa pn

Zura@Iwan berkata...

akak x brp pndai msk kari..haha...suka msk smbal...

tp suka msk ayam masak kicap.hehe

ALoNa CintamaniszLite berkata...

Akak suka sayur....dari kari, hehe.
Meh sini sayur tu, ngee

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

K.eija pulak jarang sgt masak lauk berkuah dh la mmg jenis jarang memasak..hehe,
Tp kalau kata feberet yg boleh dikatakn selalu masak mesti masak sambal kentang.mmg wajib ada stok ubi kentang kat umah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...