29 Oktober 2012

Cerita Aidiladha | 6 JAM Dalam Jammed!

Assalamualaikum & good morning! :)

Selamat Hari Raya! 
Hehe
Ada yang sambung cuti?
Cemana sambutan raya kawan2?

Raya Haji kali ni kami sambut di rumah famili PapaZN
Sambutannya sangat simple :)
Pagi raya pun takde la nak berbaju raya bagai
Cumanya juadah memang juadah raya :)


Tu dia....! Bergantungan! :)
Lauk pauk tak sempat nak amik gambar
Sempat amik gambar ketupat je :)


Anak2 Mama yang comel2 haruslah berbaju raya, hehe
Maknya je idak =p


 Alalalalala... Cheeky2 boom la konon tu, hehe ;)


Kejap je diorg pakai baju raya
Tengah hari dah kena kerah mandi & tukar baju
Hehe...

Itu je la kisah pagi raya kitorang
Nak tengok korban pun tak sempat
Sebab buat ari Sabtu
Kebetulan pulak ari Sabtu kitorang dah nak balik KL
Memang tak dan pun
Alhamdulillah sampai umah, ada AJK Surau bagi daging korban
Rezeki...


Ha...!
Nak citer pasal balik raya aritu
Sepertimana yang MamaZN dah update kat FB
Bertolak balik malam raya aritu bertemankan hujan yang sangat lebat
Di samping takbir berkumandang di radio
Memang terasa sayu

Tapiiiiii.............
Seperti mana yang MamaZN update kat FB jugak
Trafik sangat laaaaaaaa perlahan!
Sesak + slow + jalan licin
Perjalanan yang sepatutnya makan masa dalam 2jam setengah
Kami harung 6jam!
Bertolak jam 8.30 mlm sampai 2.30 pagi!
Memang kematu & lenguh 1 badan, huhu!

Ada kawan PapaZN tu
Dari Sungai Buloh ke Tapah
Bertolak kul 11mlm sampai nya Subuh jam 6 pagi!
Adoimak!
Memang heavy traffic la!
Itu lalu hi-way... Kalu lalu jalan lama..?
Hmmmm

Naseb baek MamaZN sempat bawak bekalan, hehe
Boleh jugak buat kunyah2 buat hilang ngantuk
Nak tau apa dia?
Sosej roll, kek coklat, puding roti kukus dgn durian crepe
Hahahaahha!
Hilang ngantuk kan? 
Melampau2 jek MamaZN ni =p


Kawan2 pulak macam mana?
Ada yang sangkut dalam jem macam MamaZN tak?




13 comments:

eima berkata...

balik kg tak brape lancar balik sini lancar tenang je

amiey lee berkata...

Huaaa memanggg kematuuu... kta kuar kul 9lpas hujan..smpai ipoh kul 3 pg... smpai tukar drebar sbb fil dh ngantuk sgt..hubby amik alih plak... dasat gilerrr.... Samala nad..pagi raya anak2 aja berbaju raya..ibu nye idak..petang siap g jalan mydin ipph..esoknye jalan kat ipoh parade n teman abg ipar n tunang dia g fitting baju hahahaga

Axie04 berkata...

kami balik kpg awl, hari rabu dah bertolak, n balik putrajaya on saturday. so x la kene jammm, nasib... klu idak mau mengamuk budak dua org ni. huhu

syawalsimpsons berkata...

sangkut..sangkut kat umah x kemana..kikikki

eB berkata...

kami smalam hrg dari ipoh 8 jam tau. sampai pkl 2 pg. 530 dh bgn sbb kat opis ader korban. eB jadik PG... penatnyer. hu3.... ;p

oh ya, kami x der gambor ry boley? ha3

mama tisya berkata...

ok lagi 6 jam..bff akak kl-kb pastu kb-kl 12 jam pegi blk..lg haru...nasibaik akak blk kampung dekat..hehe

angahMia berkata...

sama la sy pon balik malam raya..kol9 gerak dr kl nie dlm keadaan ujan yg boleh tahan gak..berhenti sbb gilir2 memandu je..sepatut nya 2jam lebih leh sampai rumah..kali ni 4jam lebih..balik kl ari ahad pon sama...jemmmm...

Ibu Lala berkata...

sana sini durian crepe. sedap ek.

nasib baik x blk kpg. mmg x sanggup nk harungi jem.

Ya ALya berkata...

tak tempuh jem pun..sb umh mil dkt dgn umh ya...

Ya ALya berkata...

tak tempuh jem pun..sb umh mil dkt dgn umh ya...

mummy_ayu berkata...

ramai ckp jalan jam teruk semalam...Ayu tak ke mana2..so tak de la jam..

Zura@Iwan berkata...

kak blk ry ari kamis...so x jammed...jln smooth je...hehe..

kak ry kt kedah, tp x de la ketupat ..lemang je ada...then buat mee kuah daging..hikss...

lgpon ry simple2 je..duk umah byk rasanya..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

dok rumah jer xder jem pun hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...