18 September 2012

Pernah Makan MENTARANG?

 MamaZN nak tanya kawan2 
Tau tak apa tu mentarang?
Pernah makan tak?
Suka tak?
Heheheh... Berapa banyak soalan daa.... =p

Aritu, time beraya kat Sg Besar
Sempat lagi la orang mengidam a.k.a PapaZN ni pegi membeli
Area sana kan memang 'port' menjual mentarang
Sepanjang jalan dari Sg Besar ke Sekinchan ada kot!

MamaZN tak penah tau pun mentarang ni cemane sebenarnya
Hehehe
Time tu la baru tau =p
Ingatkan dia jenis cam siput sedut! Ahahahaha! 
(gelakkan diri sendrik! =p)
Rupa2nya macam kerang, tiram, kepah etc.
Cuma bentuknya panjang


Beli aritu sekilo RM12


Balik umah, MIL buat mentarang masak lemak cili api
Amboi, terangkat! =p

Tu la 1st time bagi MamaZN menengok dan merasa mentarang, hehe
Kalu PapaZN tak ngidam aritu
Lambat lagi la kot MamaZN nak merasa mentarang ni cemane
Tapi MamaZN kurang gemar
Suka lagi rasa kenyal2 keran

^___^


p/s : 
Adoi, tetibe teringat kerang rebus cicah sambal kicap!
Yummy!

16 comments:

Masya berkata...

tak pernah makan dan beli ... sebab tak tahu cara nak cucinya.. macam kerang jugak ker??? teringin sgt nak makan .. selalu lalu jerlah x pernah beli lagi ...

lia berkata...

Nad... Info kesihatan sikit... Mentarang ni lg jebat penangan utk org gaout... Mcm Mr Fallah mmg xberapa brani nk mkn la sbb mmg ada gout

sue zainun berkata...

penah makan sekali dua je..wat rebus cicah sos..sedap jugak la..tp kalau msk lemak maybe lg sedap kot..

Nory Zoulkefle berkata...

penah makan mase gi umah kakak ipar kat sekinchan...mentarang goreng,sedappp..

Allene berkata...

peliknya rupa... tp macam sedap jer...

eima berkata...

mentarang ni penah mkn/rasa time mkn steamboat ari tu ..klu tak org sponsor mmg aku tak masuk kedai steamboat ... dah la mahai pastu aku mkn sayuran je .....rugi

mama_umar_maryam berkata...

slalu nmpk org jual kt tepi2 jalan..zt kerang, siput sedut masuk lagi..klu yg lain sikit nih xtau lg,hehehe

Zura@Iwan berkata...

x penah mkn la mentarang...akak ada teringin nk try gk...hehe

Salmi Khairil berkata...

SEDAP..Sal suka wat sambal mentarang sangat sedap tapi jauh ler nak belinyer..lagi satu kalau bukan musim dapat yang kecik2 ajer

Wan Amira berkata...

i suke mentarang ni, kalau pergi makan seafood kalau ade bende ni i akan order.. nak masak tak tau :D

wan nurul hezrina berkata...

SERIUS NAD DAKU TAK PERNAH MAKAN...huhu pelik gak ek rupanya..

Mamamya berkata...

akak x penah lagik jumpa mentarang ni nad & dah tentu lah blm penah makan... :) suka kupang rebus cicah sambal kicap+perahan limau kasturi.. :) fuhhhh....b'peluh2 makan hehehee

LiYa HaNiF :: berkata...

setiap kali balik teluk intan mesti lalu kawasann2 yg jual mentarang nie.. tp sekali pun tk pernah try hehehe...

mamalieyna berkata...

tak pernah mkn jugak..mesti tak lalu nk makan ni..hehe~ kalau k.eina la.. =P

Delimasari berkata...

xpernah mkn lg mentarang ni

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Pernah dengar n tau pasal mentarang ni tp x pernah lg makan, masak sendiri lg la x pernah..hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...