21 September 2012

1st Time Masak NASI BERIYANI

Ye...
Sila la percaya!
Baru 1st time, huhu!
Alkesahnya, PapaZN ngidam nak makan nasi beriyani
Jangan pikir apa2, haha!

Nak taknak, kena la belajar utk buat, huhu!

Cara paling senang - guna perencah jek, hehe
Pastu folo je instructions kat belakang peket tu, kikikikiki ;)


Jadilah...
Hasil air tangan bersama somi istri bersama ni ^___^
Moga kekal bahagia hendak-Nya...


Nasi beriyani paling sempoi
Masak lauk ayam tu sekali dalam nasi
Pastu sayurnya jelatah
Kuah dalca apa benda sume nan ado, haha!
Kenyang jugak, Alhamdulillah :)


Hepi wiken uols! :)

10 comments:

ieyda berkata...

nampak sedaplah...tu lum mkn lg...
mesti bertambah sedapkan...nk cuba trylah nnti

Myra Jay berkata...

Bila buat sendiri makan kenyang memang puas hati..

Okla tu kak :)

JaSSNaNi berkata...

saya pun kalau wat nasi beriani camtu gak.. follow instruction kat belakang peket.. senang.. selalunya ayam @ daging saya masak skali dlm periuk nasi tu.. senang.. kalau nak bawa gi berkelah tu, sbb tak banyak bekas nak bawa.. heheheh

duniafana berkata...

terbaeek kak..nmpk sedapp tu

fieda berkata...

fuyooo..terbaik la..nmpk sedap tu...

Zura@Iwan berkata...

ok la tu nad msk pakai perencah pon..ttp air tgn kita iye dak..berkat..hehe

MRS. K berkata...

ok la tu. ai langsung tak penah buat nasi ni huhuhu

*∽ IZAN ∽* berkata...

waaa tabik springgg la Nad dah berjaya buat nasi beriani! K.Izan paling up pun buat nasi tomato.. tak pernah lagi wat nasi beriani

mamalieyna berkata...

k.eina pun tak pernah try buat nasi beriani..cam best je.. leh cari perencah instant jugak ni..ngee~

happy weekend!

Sidratul Muntaha berkata...

gapo tak pakei beras panjang?
huhu
tpi nengok gambo tu dah meleleh ai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...