01 Ogos 2012

Teluk Intan - Bukit Merah - Teluk Intan | Penat!

Sangat penat!
Lenguh pinggang ye jugak
Sebab rasenya ari Sabtu baru2 ni (time balik kg)
Memang seharian banyak dok dalam kete jek pun, huhu!

Hari Sabtu
AtokZN ajak pi melawat saudara yang ada perkhabaran kematian
Tempatnya kat Bukit Merah
Dah kebumi hari Jumaat
Tapi,
 Disebabkan AtokZN outstation ke Kota Bharu hari Jumaat tu
AtokZN ajak ziarah hari esoknya (Sabtu)
Kebetulan MamaZN & Aunty Wawa pun ada jugak
Jadiknya AtokZN ajak pi sekali ramai2
Lagipun, kesian pulak kat AtokZN
Mesti penat drive dari Kota Bharu tak ilang lagi
Kalu kami ikut, takde la AtokZN kena drive


Di awal perjalanan - OK lagi ni :)


Zakwan eksaited dapat masuk terowong! :)


Naseb baek la Baby Nayli takde mengalami misteri nusantara
Macam kat entry ini


Kami konvoi 2 kete
Bertolak kul 10
Sampai dah nak dekat kul 1 petang
Adoi... Letih wooo!
Dengan cuaca yang menguji tahap kesabaran orang2 berpuasa
Penas terik kot!
Tengok jek Zakwan makan eskrem, minum iced lemon tea
Adoi! Sabo je la, haha!

 Sampai kat umah saudara tu
Tak sampai pun 45 minit!
(kate nak tunjuk muka je... ^_^)
1.30 petang kami dah bertolak balik pun
Ye la... Bukan boleh makan minum pun kan?
Hehehehe...

Nak elak ngantuk punye pasal
Perjalanan balik tu kami lalu jalan lama
Ikut Changkat Jering - Trong - Pantai Remis - Manjung - Lekir
Dah alang2 balik Teluk Intan lalu jalan tu
Terus balik kampung PapaZN kat Kota Setia
Sampai umah PapaZN takkan nak terus baring, kan?
Duduk la lagi bersembang2 pulak...
Adoi! Rase cam nak patah pinggang ni, haha!


p/s:
Salam takziah buat keluarga arwah
Moga arwah tenang di Sana
Al-Fatihah...

7 comments:

eima berkata...

mmg penat ..bkn penat ape penat dok dlm keta ....

lia berkata...

Zakwan suka tunnel gak ek?

nnt nak wat proposal la, bg budak2 ni masuk terowong yg tgh projek kami construct he3 sbb Amsyar pon suka terowong...

Ardini Humaira berkata...

salam takziah...

p/s: menguji kesabaran tol bulan puasa tgk orang makan eskrim hehe

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Nad...perasan jer kesilapan k.atie ya.hikhik.Terima kasih gtau..

Aritu k.atie g penang..blknya pon ikut jalan lama tu gak..jauhhhhhkn?.

Dah la tghmlm...satu kete pon xder.Cam seram jer mlm2 nk ikut lg jln lama tu..:D

Falsya berkata...

mesti bdn sengal2 kan..kite xsuke duk dlm kete lama2..penah gie kelantan drive..nangis2 dlm kete bile nak smp..itu time kecik laaaa..dh besar nak nangis mau kene pelempang..hahahaha..

ALoNa CintamaniszLite berkata...

owh..gi bukit merah menziarah saudara rupa2nya..ingatkan masuk taman tema, hihi..

kayyana berkata...

alahai.. penat sungguh..jauh perjalanan yerk... kite pun rasa penat apatah lagi budak budak kan..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...