02 Ogos 2012

Tak Betah Dok Kampung?


Kalau balik umah AtokNenekZN
Zakwan akan punggah2 & main mainan2 jek
Ada dekat 1 bakul kot mainan2 Zakwan yg tersimpan kat umah AtokNenekZN
Kalu balik umah AtokNenekZN, memang takyah bawak mainan dari umah
Sana dah berlambak!
Situasi Zakwan sama jek cam kat umah sendrik
Main mainan2 jek

Tapi kalu balik kampung PapaZN
Merasa la Zakwan jadik orang kampung kejap ;)
Naik traktor, gi reban ayam, main tanah, panjat pokok
Takpun ikut Atok (belah PapaZN) masuk kebun pi kalih lembu
Main beskal kat laman umah :)

Amboi, kemain la Zakwan!
MamaZN pun tak larat nak halang
Biar je la...
Lagipun bukan selalu kan Zakwan nak merasa jadik org kampung ;)


Beskal peninggalan Mbah Timah :)
MamaZN panggil beskal Awie, hehe
Sebab Awie naik beskal ni dalam filem Sembilu =P
Syok Baby Nayli naik beskal, hehe


Zakwan plak bila suruh naik, dia taknak
PapaZN kejar la Zakwan, haha!
Kelakar jek! =p


Syok jugak sekali sekala balik kampung ni
Naseb baek takde sungai
Kalu ada, mesti Zakwan dah terjun dalam sungai tu, hehe
Bukan Zakwan jek, maknya pun teringin jugak, haha! =D


MamaZN mengaku
Dulu2 MamaZN memang tak betah dok kawasan kampung ni
Tah, tak biasa kot
Sebab umah AtokNenekZN umah Semi-D dalam taman perumahan
Umah arwah Opah pun dalam kawasan perumahan jugak
Maknanya memang tak terdedah dengan kawasan/kehidupan di kampung pun

Tapi lepas dah kawen ngan PapaZN
Kena la jugak belajar2
Kalu tak nanti jadik kera sumbang plak, huhu!
Mula2 jek kekok, lama2 OK la...
Alah bisa tegal biasa, kata orang ;)
Hehe...

Ada sape2 yang macam MamaZN?
Ke.. Takde? Hehe...


12 comments:

Alycia berkata...

yup betul, sama mcm nad... bila blk kg belah hasben, mmg kn jadi anak kg betul2 hehe...

Falsya berkata...

basikal awie..wakakakak..kelakar..nape zakwan xnk naik basikal awie..hehe..baby nayli turutkan aje..;D

lia berkata...

lia d besar mcm papaZN... umah kampung... takat panjat pokok, main biji getah, main nyorok2 dlm reban ayam da biasa da he3...

syawalsimpsons berkata...

dolu time tecik sue mmg tak suke balik KG tau...tapi bila dah beso ni...sebok la carik KG..seb baik dapat laki yang ada kampung...Kg felda je la...tapi seronok gak...

Salina@IbuAqil berkata...

Duk kampung best sbb dia tenang jer..
Tp akak jenis x leh duk lama kat kampung..
Cpt bosan..
Hik3!!!!!
Blk sesekali ok ler..

♥cikmOt♥ berkata...

kita memang budak kampung...so takde msalah macam ni...

eima berkata...

aku org kg jugak even umah mak pak kat taman tp umah tok kg so dah biasa la ngan kg ... tambah kawasan pedalaman langkawi nun .... ttak de spital swasta ade hospital kerajaan je ...

eima berkata...

aku org kg jugak even umah mak pak kat taman tp umah tok kg so dah biasa la ngan kg ... tambah kawasan pedalaman langkawi nun .... ttak de spital swasta ade hospital kerajaan je ...

MRS. K berkata...

aku anak kampung kawin dengan orang bando.. acaner? huhuhu

wan nurul hezrina berkata...

amboii nampak zakwan hepi semacam jer bila balik kampungkan?

Ya ALya berkata...

Ya mmg org kpg...dr kecik spi keja pun kt kpg gak....lg suka duk kpg dr duk bndar...

QasehnyaRania berkata...

saya anak kampung..;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...