27 Ogos 2012

SEBAK Di Pagi Raya, Huhu! =[

Pagi raya 1 Syawal aritu memang terasa sangat sebak

Sebak bila terpaksa nak menyiapkan anak2 sorang2
Sebak bila mengenangkan Papa dorang ni kena kerja pagi2 raya
Sebak bila tetibe AtokZN sakit sebelum nak solat sunat hari raya
Sebak, sebak, sebak
Dengan macam2 sebab

Tapi hati kena kuat, kena 'ceria', kena 'hepi' demi anak2
+____+

Kesimpulannya...
Memang sangat bersederhana sambutan raya kali ini
Bersyukur la jugak sbb diberi kesempatan
Insya-Allah, harap2 tahun depan diberi peluang lagi...


Kami yang sedondon :)


MamaZN & anak bujang kesayangan :)


Tak cukup 'korum', huhu! Sangat sedih! =[


Alerr.... Bibik pun ade


MamaZN & Zakwan lagi :)


MamaZN dengan anak dara pulak ;)

Masa tengah siap2 kan Zakwan
MamaZN dok pokpekpokpek gak kat dia

Zakwan, nanti salam Atok & Nenek, cium tangan
Pasti cakap 'Selamat Hari Raya'
Kalau dapat duit raya, cakap 'Terima kasih'
Zakwan pun - iya, iya, iya...

Tetibe terasa sebak
Bila dah lepas salam2 sume orang
Zakwan datang kat MamaZN
Dia capai tangan MamaZN sambil cium tangan
Dan cakap 'Selamat Hari Raya, Mama...'
Tanpa sape2 suruh
Huhuhu, rasa nak nanges!
Anak bujang dah besar, rupanya!

15 comments:

mama tisya berkata...

papazn tk dpt cuti ke..mmg sebak la kalo kena kj di pg ry

lia berkata...

nad... dari hang update status kat fb... terasa sebaknyer nad... tp kita tau hang tabah...

Zura@Iwan berkata...

x per sabar Nad...nk buat mcm mn kan hubby btugas...kalau akak pon sebak gk la..huhu...

*amboi sedondon tul mak & ank dara...hihi..tingin nk sdondon cm tu lah..haha

MRS. K berkata...

ceria baju raya.... seceria tuannya

syawalsimpsons berkata...

zakwan dah paham...sayu kan bila anak dah paham akan aper yang kiter cakapkan....

mummy_ayu berkata...

oo..cik abang keja ker?..ala siann..Ayu dah pernah dah..memangs sedih gak la..

eima berkata...

wahh pandai zakwan... fahim nk suruh mandi pun payah ...hahahaha

mama_umar_maryam berkata...

part las tu zakwan dtg salam tu sebak okeh..xper nad..semoga thn2 akan dtg lebih ceriaaaa

Imaan09 berkata...

alahai Nad..dugaan..xpe laa, raya kan sebulan..pasni bleh raya2 lagi.. comelnyaa nayli..hehe..nouri susah sgt nk nampak "girl'nye.. pakai reben2 pun tetap muka cm jantan..

alyyani berkata...

takpe nad, pengorbanan korang mmg besar. moga dipertemukan dengan syawal akan datang. tp mmg sebak baca entry ni. di sebalik senyum itu. mmg nad kuat. :)

eza miza berkata...

huhu...sedeykan kalo beraya tnpa hubby..huhu..eza br thun ni dpt beraya brsma.. Slama 3thun kawen..

Falsya berkata...

comel okayh baby nayli..abg zakwan pun hensem pakai baju melayu..sabar kayh nad..mmg sedih kalau xde suami time2 first day raya..

mama rifQy berkata...

nad!!!!!! serius chanteq baju nad tu..comel je..beli mane nad..sangat berkenan!!

mamalieyna berkata...

huu..memang sebak~ anak bujang pun dah besar, pandai dah.. sebak ~

Nana berkata...

Huhu kita dh biasa raya tanpa amrul 6 tahun kawen 3kali br dpt raya sama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...