29 Ogos 2012

Beraya Di Zaman IT :)

Zaman2 sekarang ni
Idaknye macam dolu2
Kalu dulu time beraya, mmg sakan beraya btul
Kalu namanya beraya umah org
Memang aktivitinya adalah bersalam, makan2, sembang2, salam balik, dpt duit raya

Kalu sekarang ni
Zaman bebudak dah bijak ber gadget2 ni
Takdenya la istilah nak bersalam2 ni
Sekadar amik syarat je kot!
Mak pak yang pokpekpokpek suruh salam
Yang budak - tangan bersalam, mata ke hp@tab@ipad!
Hmmmmm....
Sungguh mengikut peredaran zaman, huhu!
Lepas ni zaman ape plak agak2nya
Tah cemane plak gayanya nnt...

Takyah cakap bebudak
Yang dewasa pun sama jek, haha!
Ni time beraya umah Ayah Ngah MamaZN kat Hulu Langat

Cam 'cantek' plak aksi dorang ni
Masing2 tgh bergadget - melayan hp
Cepat2 MamaZN snap ;)


Serius! =P


Tu la Ayah Ngah MamaZN (yang berdiri)
Sama tak cam muka AtokZN? Hehe... (yg baju hijau)


Time ni diorang mengalami 'masalah negara', haha!
Mengalami kesukaran utk mem'bluetooth' gambo kekdahnya, ekekekekek! =p
Memasing sebuk nak bluetooth gmbo supaya senang nak upload kat FB
Kan Abah kan? Hikhikhik ^_^

Ini la gambar yang diorg sebuk2 kan sangat nak mem'bluetooth' tadi tu, hehe


p/s:
Layan..... ^_^



7 comments:

♥cikmOt♥ berkata...

dunia semakin canggih...hehehe

ALoNa CintamaniszLite berkata...

hehe...mcm tu lah. ikut peredaran zaman. tp jgnlah sampai hilang budaya ziarah menziarahi ni sudah lah..kan..

syawalsimpsons berkata...

kakakakak...mmg semangat gadjet tu...x pandang org lain langsung tu

eima berkata...

sama la fahim tu celik mata je tuju ipad ngan smartphone dulu.... nk suruh main kat luar mak aih byk alasan

ch@ berkata...

hahaha ko pun sama kakNad, bergadget juga sewaktu mengambil gambar tersebut. hahaaa. pikul dslr pergi beraya, dah la kena ambil gmbr smua org, sabar je la. auni, kita tak bagi bawa ipad. karang sibuk nak main ipad pastu bergaduh ngn spupu spapat.

PUANSTOBERI berkata...

zaman dah canggih skang kan..

mamalieyna berkata...

ZAMAN DH BANYAK BERUBAH ..BKN KATA BUDAK KECIK JE TAU, YG TUA2 PUN ADVANCE JUGE,,HEHE~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...