06 Ogos 2012

Baru SeMinggu Puasa Kot!

Dah masuk minggu ke-3 kita berpuasa
Syukur Alhamdulillah diberi kesempatan ini
Alhamdulillah, masih belum ponteng
Moga2 diberi peluang utk berpuasa penuh tahun ini, huhu! ;)

MamaZN silap tulis entry?
Hehehehe
Tak... Tak silap ;)
MamaZN nak citer pasal Zakwan ni
Baru seminggu puasa, PapaZN dah bagi Zakwan main bunga api
Kalau tak salah, puasa ke 4 @ 5 rasanya
Mana PapaZN jumpa bunga api batang besi tu ntah, haha!




Bagi menjaga keselamatan sejagat, hehe...
PapaZN pi cucuk bunga api batang besi tu pada batang pokok pebenda ntah namanya
Tu yang kt belakang pokok serai tu
Pokok apa ye?
Sebagai langkah berhati2 la
Takut kang Zakwan terpegang batang besi yang panas plak nanti
Tak pasai2 ja nanti, huhu!
Kemain seronok la anak bujang sorang tu dapat main bunga api


Aik! Ala.. Dah abes! =p

Anak bujang dah mula rekues nak main lagi
Mana nak cari?
Ey, takut la nak beli, haha!
Pi mintak cik Eima sket.. cik Eima baru beli bunga api, wakaka! ^_~

Time2 nak raya ni mula la berdentum dentam
Bukan bunyi mercun
Tapi bunyi meriam!!
Bukan meriam buluh!
Tapi meriam tanah!!

Uiii, seriau MamaZN nak dok dekat2 time depa main tu
Ate, 
Dok dalam umah pun dah terasa gegaran nye!
Apa lagi kalu tgk dekat2
Mau pecah gegendang telinga kot, hehe


Kawan2 penah main meriam buluh @ meriam tanah?

6 comments:

syawalsimpsons berkata...

sue kat umah ni pondok leklok pon kat bawah umah dok la bebudak ni main mercun tak hengat...

Wanita Mutalib suka Share Instagram's Pictures berkata...

teringat zaman tecik tecik dulu. ayah pun selalu buat macam tu, ikat kat kayu heheheehehe.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Sama la mcm Zaquan bila tgk kawan2 main bunga api especially mercun pop pop tu sibuk merengek suruh papa dia belikan bunga api..

mummy_ayu berkata...

sama la ngan Ian..nak main bunga api jer..emm.bagus.jaga keselamatan..Iris langsung tak berani.

wan nurul hezrina berkata...

isyk bahaya main mercun..nuulpun berharap dapat puasa penuh tahun nie..sekejapjer masuk minggu ke3 dah

eima berkata...

nak ke ... meh achik eima bg ... fahim bkn nye nk main dah punnnnn
die lebih minat indoor dok ldm rumah main games ...hisshhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...