05 Julai 2012

Simple Tapi Sedap! =P

Menu yang senang
Cepat dimasak
Yang penting sedap! :)


Menu ni bukan sahaja utk orang yang malas masak je
(kengkadang dtg gak penyakit M ganda 2 ni kat Mama hehe - Malas Masak)
Tapi jugak boleh dijadikan menu sampingan
Memang pembuka selera, wa cakap lu! Haha!

Try la...
Ada macam2 versi
Tapi versi MamaZN punya ni sonang jo

Goreng ikan bilis - Masukkan hirisan bawang besar & cili padi - Tabur gula

Siap! ;)



18 comments:

MRS. K berkata...

feberet ai jugakkk

Sue-Rya Qistina berkata...

suka jugak ngan ikan bilis goreng. tp saya slalu buat letak telur, cili merah dan bawang. terbaik!

eima berkata...

fav kite jg ikan bilis yg tak de kepala la ...hehehe

Salmi Khairil berkata...

sedap pekena ngan nasi panas2

Falsya berkata...

ikan bilis goreng ngan bawang ngan cili padi..makan plak ngan nasi putih panas2 letak kicap..perghhh!!!..

Gieyana berkata...

mmg sedap pon..smlm nk goreng menu nie..tup2 gas habis daa...hihihi..:-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

mmg selalu k.eija buat pun menu ni..
k.eija pun slelau goreng ikan bilis ni dgn bawang besar & cili api, tp x pernah pulak tabur gula..

lia berkata...

makan dgn nasi panas n letak kicap sikit... perghhhhh

mekchu berkata...

menu goreng2 mcm tu yg membntu mekchu awal2 pegnen dulu.. perghhhhh

cikbintang berkata...

pebret!!sgt2!!!ikan bilis tumis... tp xtmbh gula..xmsuk tekak..org nisimlan podeh2 hehee

Sidratul Muntaha berkata...

samabl tootk ni nad namanya
dulun laki aku takleh masuk..
tpi bila dh mula rasa aku masak benda ni
heavennya klu mkn dgn nasik panas..
mahunya bertamabh2 nasik.
hohooho

Ismi Iman berkata...

done!!

Bionic women berkata...

best ni makan ngan nasi panas..xder lauk lain pun xper

Bionic women berkata...

best ni makan ngan nasi panas..xder lauk lain pun xper

mamalieyna berkata...

kalau buat bubur nasi, kak eina suka la masak ni, boleh campur dalma bubur, then letak kicap..yummy3x.. ^_^

Lily@MamaZaraZareef berkata...

husbnd memang suka ikan bilis goreng..tk kisahlah versi mcm mane..kompem selera makan..ahahahahah

syawalsimpsons berkata...

mmg geng la nad ngan akob..sama...sue suke kalo akob yang masak menu tu..sebab lagi ummpphhh..kalo sue selamat tak terusik kot...kakkakak

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

betullah simple tapi sedap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...