31 Julai 2012

IFTAR DAY 6 : Murah Rezeki... :)

Plan asal
Berbuka puasa hari ke-6 hari tu 
Memang nak masak cekodok/cucur ikan bilis je
Cam malas pulak nak makan nasi time berbuka
Lagipun,
PapaZN dah cakap awal2, dia nak pi PARAM
Nak beli kuih

Tetibe
Makcik depan umah ni datang
Bawak sepinggan kuih seri muka
Ala, ala, ala... Murah rezki kami, hehe
Moga murah rezki utk makcik jugak ;)


Kuih seri muka yang sedap dari makcik (jiran)
Tengok2 PapaZN pun beli kuih seri muka jugak, hehe
Ada jugak kuih karipap & ketayap


Dah PapaZN makan kuih2 yang dia beli
MamaZN makan la cekodok ikan bilis MamaZN ni je
Sedap la jugak walaupun rupe tak semenggah! =P
Nak letak daun kucai, 
PapaZN dah pegi trim abes dah daunnye kat laman tu, huhu!
Jadik la cekodok ikan bilis seksi ni jek, hehe

Tepung gandum+air+ikan bilis+bawang


Alhamdulillah, ada la jugak rezeki utk berbuka puasa
Walaupun simple2 jek...


Kawan2 kalu berbuka WAJIB cari NASI dulu ke?


8 comments:

syawalsimpsons berkata...

sue kalo dah dalam seminggu tu asik la nasi..konpm request ngan akob nak makan selain nasi..tapi nasi kena masak jugak..sebab itu akob N syawal tak boleh la tarak nasi..mmmm....


sue suke kalo taruk sekali cekodok tu ngan kentang potong dadu..kikikiki..teringat je mak dolu suke buat..sue buat ok la...tapi tak ummppphh mcm mak...adoiii

ieyda berkata...

ieyda lak nasi memang wajib ada, tp pembukaan nk jgk tekak ni merasa kuih2 manis....

lia berkata...

nasi x kisah sgt... tp air panas wajib tiap kali buka poser, baru puasss he3

eima berkata...

aku suka yg simple cam ni tak suka mkn nasi time berbuka ...

Falsya berkata...

sedapnye kuih seri mukaaaaa...alaaa, tetibe tingin plak..mok mok xbuka umah so xde org nak belikan..

baik makcik jiran nad tuh kan..lain kali bawak lauk pulak..hhehe..

Nana berkata...

kita jenis buka allhuakbar je mnm air skit
tibai nasik
kuih mmg tak sentuh

mamalieyna berkata...

boleh eh gitu nad..k.eina n usband, cari nasi jer, lain2 takde pun takpe..hehe~

makan nasi sepinggan kenyang ^_^

Myra Jay berkata...

Kuih talam ni kalau buatan sendiri memang mabeles-walau jiran depan rumah bagi-dia buat mesti sedap berbanding kita beli di PARAM kan? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...