27 Julai 2012

Bila Zakwan Jawab Telefon... | Atasi Masalah PELAT

Memang kelakar giler!
Ntah hapa2 ntah Zakwan ni tau!
Nak tau apa yang dia jawab?
 

Hello
Assalamualaikum
Spiderman bercakap...
Sape tu..?


Memang camtu la setiap kali ada telefon berdering
Zakwan yang akan menjawab
Tu memang dah tugas Zakwan kat umah ni
Tapi bukan telefon PapaZN @ MamaZN 
Tapi telefon umah
Kalau nak dgr sendrik, cer try telefon umah kami, hehe =)




Nak tanya la...
Cemane ek nak hilangkan pelat budak?
Kawan2 tau tak?
Zakwan ni... Pelat nye kuat betul la
Orang lain payah nak bercakap dengan Zakwan
Melainkan MamaZN yang translate semula
Kalu yang dah biasa dgn Zakwan tu lain la citer
Kalu yang tak biasa tu... Hmmmm
Seronok kalau bersembang dengan Zakwan ni
Tapi kalau dah ada yang tak biasa bersembang dgn Zakwan
Mesti rasa bosan dan cepat fed-up nak bersembang
Disebabkan kepelatan nya tu
Kengkadang kesian kat Zakwan
Dia tengah syok2 bersembang tetiba orang tu terus jek blah
Ksian tau!




Setahu MamaZN
Selama ni kami tak penah bersembang cakap pelat2 dengan Zakwan pun
Sejak dia kecik lagi
Alahai....
Cemane ye?
Ada sape2 bleh share sket...?



8 comments:

Mamamya berkata...

nad.. anak akak yg sulung (damya) pun pelat..sedangkan kami mmg x penah ckp pelat2 dgn dia... skrg ni umur dia 6 tahun,pelat tu msh jelas sgt.. plg ketara dia x blh sebut huruf 'K'.. kat sekolah dia lah yg plg pendiam sbb dia segan nak b'ckp..dia tahu ramai kawan2 yg x akan faham apa dia ckp... mmg sedih n kesian sgt kat dia sbb kat umah dia lah yg plg becok mulutnya....

tp akak penah dgr org kata nnti lama2 pelat tu akan hilang dgn sendirinya bila dia dah besar...

syawalsimpsons berkata...

comey la CD nayli ni...kikikiki...nak call la nad..tp suruh zakwan jawab..boleh kaa

Zarena Heeney berkata...

umairah pelat huruf s
jd bila dia ckp ada perkataan s mmg akan bunyi lain skit

lia berkata...

x tau nak bg pendapat psl pelat...

he3 nnt msg no umah kat lia, nk dgr spiderman jwb tepon ;)

Salina@IbuAqil berkata...

Aqil pon pelat jgk kadang tu..
Plg pelat nak sebut ayat yg ada huruf "R" bunyinya akan jadi "L"..
Lori jadi "loli".. Ayoooooo!!
Happy weekend & TC yer.. ;)

Nafisa81 berkata...

adik saya sampai besar pelat... macam lidah tak sampai hujung bila bercakap.

Wanieys berkata...

wani pun xtau cmna nk bg hilang pelat budak2 ni...nnti hilang sendiri kot bila besar hihi

mama aaqil berkata...

Slm... Nk kongsi mslh jgk.. Betul ke pelat ni blh hilang sdiri bila dh besar? Anak sy umur 5thn br masuk sklh tp pelat sgt.. X blh sebut huruf k bunyinya jd t.. R n l bunyi y... Risau sgt sy... Ada x kmgkinan mslh lain agaknya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...