26 Jun 2012

Baby Nayli's 1st Solid Food! :)

Alhamdulillah
Dan semalam jugak la dgn rasminya Baby Nayli mengenal solid food! 
^__^
Moga mak nya ni terus tabah menyediakan yg terbaik buat Baby Nayli, hehe
(baru sehari! =p)


Menu hari pertama 
Bubur nasi (beras disangai & diblend) + ikan bilis sket sbg perasa (diblend)


Pada mulanya Baby Nayli bukan nak makan sangat pun!
Lebih kepada nak gigit sudu jek! =p
Tapi dah lama kelamaan baru la nampak Baby Nayli nak makan 
Rupa dah macam anak burung, hehe
Cipcipcip! =p


Sangat kena banyak bersabar
Baby Nayli aktif bergerak! =p

Pagi ada la dalam 7-8 sudu jek Baby Nayli makan
Ok la kot utk percubaan pertama
Tengah hari tu kasik makan lagi
1senduk setgh gak Baby Nayli makan ;)
Lega mak! =p

Ouch! Abaikan dagu berlapis itu!
#adoimalunyasaya!#

Baby Nayli takmo diam bukan sebab apa pun
Sebab dia nak 'makan sendrik'!
Asek ditarik2 nya sudu tu
Nak suap sendrik la kengkununnya...


Abang Zack teringin nak makan bubur Baby Nayli jugak
Bagi la dia rasa... 
Sekali dia cakap - uweekkk, tak sedap! =p
Alerr, mentang2 dah besar, 
Dia taktau masa kecik2 dulu 
Tu la jugak menu makan dia seharian, huhu!


Menu hari kedua : bubur nasi + ikan bilis (perasa) + puri kurma
^_~



p/s:
Time Abang Zack dolu2
Takde pendedahan langsung cemane nak buat puri2 bagai ni
Buat bubur nasi pun tak reti, huhu!
Ksian...
Tapi skrg ni, bila dah ramai kawan2 melalui blog
Macam2 ilmu dapat ditimba
Alangkah seronoknya! :)



18 comments:

Pn. Sheila@CC berkata...

cedappnyer dia makan... lps nie mesti lagi tembam nie... :-)

Ely Hasrul berkata...

suci dh ikut nayli.. menembam gerammm hihihi

Gieyana berkata...

Gd gegurl..dh start mkn yer..:)

syawalsimpsons berkata...

kan...sue pon tak sabar adik si syawal ni mau kuar...boleh buat gini2...tp soalan....rajin ke sue nnt..kikikiki

Iela Fazielah berkata...

bestnyer..akak xsabar nak bg imran mkn gak..lamanyer nak tunggu lg 3 bln

Cute Mum berkata...

wah.. seleralah nanti nayli makan solod food.. mama dah pandai buat puri.. uyun cuma reti buat bubur nasi jer.. letaklah ayam atau ikan bilis pastue blend.. itupon mil yang ajar.. puri nanti nak kena belajar gaklah..

[-suziey-] berkata...

waaa baby nayli dh mkn solid food..congrates..hehe..comel je tgk baby mamam:)

lia berkata...

Allah...

tgk Nayli mkn dgn muka2 gitu... adoiiii geramnyer acik lia tgk...

nad, seyes tau, lia ni x reti buat bubur nasi, sampai bertimbun air letak ha3... skng ni senang, x tau tgk blog org ;)

Falsya berkata...

sedapnye nayli makan!!!..aunty nak ckit boleh?..;p

Orked berkata...

sedapnyer...minta cikit..smoga btmbah sht..mkn byk2 ye syg..

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

yeyeyeye nayli dah pandai makan...suka acik jue tengok...

♥cikmOt♥ berkata...

mari kita me muri selepas ini...heheh

suhaina laui. berkata...

sgt2 comey nayli....dhlebat rambut....seronok dapat mkn erk ;)_

Mama Ukail berkata...

wah,rajinnya mama ZN buat bubur nasi.cayalah...ayu dulu time ukail beli cerelac & heinz jer.tu kat aussie.kalo kat msia nie lg pemalas agaknya.hehehee...teruskan usaha anda....saya sokong!!!!!

*∽ IZAN ∽* berkata...

waaaa.. meraikan 6 bulann!!!! Dhiya pun dah makan.. !

ADEEYA berkata...

Wahh lajunya makan hehehe :D

mamalieyna berkata...

waaa bestnye nayli dh mkn nasi..hakeem belum lg, mkn puree buah ada la..awat tak masukkan nayli dlm walker, senang kasi mkn..cubalah~

betul tu, melalui blog baru blajar mcamana nk buat puree kan..like3x..

wan nurul hezrina berkata...

alololo dah bleh mamam..ok amamam banyak2 biaq lagi booolat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...