17 Mei 2012

Jalan2 Naik BAS @ Putrajaya! :D

Ha...
Kan dah kata tadi
Takdenya kami dok umah sesaje, hehehe...

Umah Aunty Wawa ni
Tingkap nya mengadap ke perhentian bas2 Nadi Putra
Macam2 kaler ada
Biru, merah, ungu, pink, hijau, oren...
So, si anak bujang ni jadik excited la
Sebab die pun tak penah naik bas
Naik LRT & Komuter dah penah dah
Setiap kali datang umah Aunty Wawa
Zakwan dok meng'rekues' kat PapaZN
Jom naik bas, jom naik bas...

Akhirnya, tercapai jua impian si anak bujang ;)

Dari umah Aunty Wawa
Kena la menapak sket ke bus stop depan skolah tu
Naseb baek la 2 beradek ni gud kids, hehe..
Takde banyak meragam ;)

Sambil2 tunggu bas
Sambil2 berposing2, hehe...
Abang Zack yang tak sabar2 nak naik bas ;)

Akhirnya, bas sampai!
Naik bas kaler merah jambu, hehe...
Tambang sorang 50sen
So bayar RM1 je utk 2 org
Zakwan n Baby Nayli free ;)
Kami takde tujuan
Saje jenjalan dalam Putrajaya
Sampai ke perhentian terakhir - Putrajaya Sentral :)

Dari umah Aunty Wawa sampai ke Putrajaya Sentral
Ada la 5 orang jek, haha!
Memang syiok! :)
Tak abes2 kami berposing2 dalam tu
Segan tu segan jugak
Tapi nak jugak abadikan kenangan pertama ZakwanNayli
1st time naek bas ni, hheheehe




Anak bujang ralit tgk pemandangan, hehe

Dalam 20 minit, kami sampai la ke Putrajaya Sentral
Sesaje la jenjalan jap
Tengok cemane rupe tempat ni
Mak pak nye pun tak penah sampai kekdahnye, hehe...

Ada la dalam 15 minit je kami kat Putrajaya Sentral tu
Pastu naik bas semula
Terus ke Alamanda
Atok & Nenek tunggu kami kat sana
Utk makan lunch sesama, hehe...

Zakwan kata... BEST! ;)

Pengalaman pertama buat diorg
Rase seronok jugak lawatan sambil belajar camni, hehe
Kos pun murah, haha!
Yang penting Zakwan hepi ^_~



12 comments:

mekchu berkata...

puas betul muka abg dpt naik bas.. ekekeke..

Sherwieyna Muzzawer berkata...

COMEL BAJU SUPERMAN TU..HEE

Salmiza berkata...

Anak sy pun sibuk ajak naik bus...bila la agaknya dpt bwk die naik bus ni..haha pastu fikir nak ke mana plk

salam kenal dan folo

Salmiza berkata...

Anak sy pun sibuk ajak naik bus...bila la agaknya dpt bwk die naik bus ni..haha pastu fikir nak ke mana plk

salam kenal dan folo

syawalsimpsons berkata...

seronok yee memasing...kikikikiki

MRS. K berkata...

transport utama masa mula2 masok kerja kat putrajaya dulu.. hehehe

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

wah bestnya nad, siap snap2 pic tu, balqis dah lama tak naik bas, kita pun sama gak sekali sekala naik bas mesti syok kan

iizza berkata...

sy pn dh lama x merasa naik bas ni..teringin la pulak..hihi

eima berkata...

2 tahun gak naik bas ni dedulu .. pastu amik lesen bw keta sendrik ... hehehe dulu putrajaya tak jem naik bas bersesak ...bergesel2...hahahaha

fahim je tak berkesampaian nk naik bas ...sian die ....

mummy_ayu berkata...

seronoknya naik bas..Ian dulu masa kecik2 pernah la naik..Iris je tak pernah..

kekucingkatz berkata...

adeh...tergelak tengok gambor last..hehee!!

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Srnok bila tgk anak2 srnok..
kami dulu pun g sogo naik komuter semata2 nak bg pengalaman pertama buat Zaquan merasa naik komuter..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...