09 Mei 2012

Di Sana MASALAH Menanti, Di Sini MASALAH Menunggu

Haha..!
Kan dah macam lagu kumpulan Ukays dah, huhu!
Pinjam kejap la, hihi...

Memang sangat berat dugaan yg menimpa
Tapi berat lagi bahu yang memikulnya
Walaupun bukan MamaZN yg alaminya
Tapi sedikit sebanyak ada jugak la kene tempias
Ye la
Bila dah melibatkan KELUARGA
Secara langsung memang akan ada tempiasnya

Berat
Sangat berat!

Hanya ALLAH yang tau betapa sakit sangat hati ni
Dan kepada DIA jugak la tempat mengadu

Kadang2 nak jugak bercerita
At least takde la pendam sengsorang
Tapi bila pikir2 balik
Kawan2 memang ramai
Tapi ramai jugak ke yang sudi dengar masalah kita?
Ada ke yang sudi...
Jadi good listener yang pandai simpan rahsia?
Ada tp mungkin kurang
Walaupun ada pun orangnya
MamaZN masih tak pasti nak berkongsi atau tak
Sebab kita pun tau komitmen 'orang' tu
Masing2 ada keje, ada famili dan ada masalah sendrik

Jalan penyelesaian terakhir
Pendam sengsorang
Dan kepada DIA jugak la sebaik2 tempat mengadu

Ya Allah, kuatkan la hati ini
Kuatkan la juga hati mereka2 yg tersayang itu
Dalam menghadapi dugaan MU
Moga ada hikmah di sebaliknya...



p/s:
Disebabkan ini mood jadik kureeenngg... :(





5 comments:

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

walau apapun terjadi..jue doakna nad dapat tempuhi segala masalah ini dengan hati yang tenang..moga semuanya cepat selesai...

Myra Jay berkata...

Sabar ye kak, memang susah nak cari pendengar setia yg boleh simpan rahsia..

Tp pendam pun tak elok, kang kita stress, meluahkan adalah jalan terbaik..

Setiap dugaan ada hikmahnya..

@e_da berkata...

setiap org dugaan berbeza2.. moga kita tabah menghadapinya.. kuatkan semangat k....

amiey lee berkata...

bak kata ustaz azhar idrus.. sebaik2 tempat mengadu adalah Allah..

insyaAllah kita doakan segala nya diprmudahkan ye nad

eima berkata...

la pesal ni
tak pe bersabar ye ...ade hikmahnye tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...