31 Mei 2012

Ada Yang MENGIDAM? ;)

Sedap gak kan kalu dpt makan buah skrg ni? ;)
Nak2 pulak
Buah mempelam yang dah siap2 kopek2 kulitnya
Pastu potong kecik2
Kluarkan plak dari dalam peti ais
Pastu makan sejuk2
Perghh...! Jemput tengok... =p


MamaZN suka makan mempelam yg camni
Yang btul2 masak
Tak berbulu2 tu
Tak berair2
Yang muda2 pun tak suka gak - masam!

Tak suka makan mempelam kecik2 tu
Apa orang panggil? Mempelam telur ek?
Pastu ada yang jenis besar - mempelam epal ek?
Tak suka la camtu 
Tah, tak berapa nak makan

MamaZN suka cicah ngan sambal rojak ni
Walaupun rasa buah tu dah manis
Sedapnye...!


Tak puas la pulak
Rasa nak makan lagi
Okeh, nak pi makan lagi ni, hehe
Jom join! ^_^



11 comments:

sue zainun berkata...

terliur terus su nengoknya..yummyyy

lieyalatif berkata...

ya Allah...tgk jek gambar terus terembes air liur...terase masam manisnye.....slurrpp

PUANSTOBERI berkata...

Wah..sedapnya... akak tak berapa sker da masak ni, sker yg rangup manis tu. apa ke namanya tah.. rangup2 cicah ngan mak bee yg ditambah lagi cili padi potong. ngeee... :D

Sidratul Muntaha berkata...

aku suke yg mcm tu jugak
yg amsak ranum
huhuh..
klu buat pudding
laju je aku suap
lagi klu mentah2 tu sejuk2
huhuh.
minggu lepas mkn smpai 3 bijik aku sorang je..
entahlah..
ngidma kot?!
ahahha
sengal2..

eima berkata...

yg masak tak layan ... hehehe
yg mudah skrg ni tak lalu tatau nape ...kena ade org dlm peyut dulu kot br teringin balik

Nana berkata...

adoi sedap nye
kita ni tgh2 bendera merah ni
mmg tetiba suke ngidam mcm org peknen hahaha
sedap klw cicah ngan mangga lemak pergh

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

beeeeestttt wooo..
mai peberet ni..
kecur liur ni!

mama tisya berkata...

mmg best mkn sejuk2..lg suka kalo dh ada org tlg kopekkn...hahaha..kalo yg masam tu suka yg muda tp yg jenis kurang masam..sedap cicah ngan kuah rojak tu..yum222...


**hah pegi 2 kete ..tk nmpk ek kete atok & nenek tisya cz kete ferrari dpn kete kitorang...hehehe

Lily@MamaZaraZareef berkata...

Alahaii..bestnye makan mangga masak mcm ni. Makan sejuk2 best kan..tp kite mkn mcm tu je. X mkn sgt kuah2 rojak tu. Mangga yg spesis2 masam pn tak makan gak. Tak tahan masamlah..heheheh

Falsya berkata...

kalau x ngidam pun leh jadi ngidam nie..nad saje je kan!!!!..hahaha..

[-suziey-] berkata...

hai nad ni saje je kan..dh la posa ni..terliur tgk mangga..sedapnya.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...