13 Mac 2012

Aiskrim MAGNUM Punya Pasal...

... MamaZN merajuk dengan Zakwan! :(
(sambungan tajuk)


Ada 1 petang tu
PapaZN bawak Zakwan pi kedai
Bila sampai umah
Zakwan bagi salam
Terus masuk
Dia cakap la,
'Mama, saya ada kejutan untuk awak.. Kejap ye'
Pastu dia kire sendrik
'Satu, dua, tiga... Kejutan!'
Terus dia tunjuk 1 beg plastik kecik
Isinya aiskrim mangkuk dengan aiskrim Magnum

MamaZN cakap la kat PapaZN
Buat apa beli aiskrim tu
PapaZN cakap,
'Zakwan yang suruh beli, dia ksian kat Mama'
Alahai Zakwan, Zakwan...
Sejuk hati Mama dibuatnya
Terus la MamaZN peluk Zakwan dan cakap,
'Terima kasih Zakwan, awak memang baik hati'
Zakwan pun apa lagi, sengih2 jek
Padahal dia tak sabar nak bukak aiskrim mangkuk tu sebenarnya!




MamaZn pun sebenarnya hepi gak la
Dapat Magnum idaman ku selalu, haha!
Bukan selalu dapat pun
Kiranya ini kali kedua la selepas yang ini

Sambil2 makan, sambil2 ber FB
Tetibe Zakwan datang,
'Mama, nak rasa...'
MamaZN pun kasik la sket




Tapi nama pun Zakwan kan
Sikit2 dia tu lama2 jadik dia punya la
Asek mintak2 jek
Trus MamaZN merajuk dan cakap kat dia,
'Zakwan amik la, habeskan...'

Zakwan pun apa lagi
Bagai pucuk dicita ulam mendatang la dia
Memang btul2 dia habeskan!
Sabar je la...



Bila dah habes, dah licin, dah comot2
Baru Zakwan nak pujuk
Dia cakap,
'Takpe, takpe... Nanti saya belikan lagi la...'
Pandai la kamu Zakwan
Belikan lagi maknanya kamu la yang lebih2 nak tu...
Bijak, bijak

5 comments:

ADEEYA berkata...

Alahai Zakwan cakap saya ? Comelll

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

heheh..bijak2..
cute jerk ayat memujuk zakwan..

sue zainun berkata...

hihihihi zakwan2..pandai dia ye..:)

ch@ berkata...

hahaaa at least dia tahu kegemaran mama dia. auni pun mahukan aiskrim hari tu, semedang hujan sejuk pula, tak ke kedai.

auni setiap kali nak makan atau apa-apa dia akan minta permission, pangai dia skrg ni.

eh zakwan, meh kat aunty sikit.

eima berkata...

seyes wawan ni mmg pandai bercakap ... klu fahim tak dak maknanye nk kejutan2 .... ingat ke tak ke mama nye .... yg die tau klu balik keja .. godek handbag tanya mama beli pe ... huhuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...