31 Mac 2012

7 'C' Sebab Suami Benci Isteri

Moga kita semua tidak tergolong dalam 7'C' itu
Renung2 kan dan selamat beramal!
^_^
** peringatan untuk diri sendrik jugak ni ;) *


(share dr FB)


7 'C' Sebab SUAMI BENCI ISTERI
(Dr Fadzilah Kamsah )




C1. CABAR
Isteri ni kalau bergaduh dengan suami mulalah kata
"Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]!"
Dr Fadillah kata JANGAN CABAR SUAMI
nanti suami buat betul-betul isteri juga yang putih mata


C2. CABUL
Perbuatan dan kata2 isteri yang tidak sopan (isteri hilang sifat malu)
seperti keluarkan kata2 yang tidak baik pada mertua


C3. CELUPAR
Celupar ni suku-sakat cabul juga
Isteri selalu cakap yang kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap


C4. COMOT
Isteri bila nak keluar rumah saja barulah nak comel berhias tapi kat rumah comot
Ada isteri kata - mekap untuk suami
tapi kat rumah tak mekap pun


C5. CEMBURU
Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan
sikit2 dok telefon suami kat opis
Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam
Suami balik lewat overtime dah syak yang bukan2


C6. CEREWET
Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat


C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai
suami paling benci bila isteri cincai jaga anak
anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi


7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya
Berpelajaran tinggi hingga ke PhD pun belum tentu tinggi akhlaknya
Tapi kita ni insan yg mudah lupa dan lalai
Ada masa2 tertentu,
Mungkin juga kerana sifat suami dan keadaan sekeliling
Yang membuatkan kita mempunyai salah satu ciri2 7'C' tu

1 comments:

ADEEYA berkata...

Kalau suami yang ada ciri2 7C tu bagaimana pula? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...