27 Februari 2012

JANGAN MERUNGUT Bila Malam2 Buta Mintak Makan!

Kul 11.20
Sume orang dah dok lena dah
PapaZN pun dah berdengkur dah
Tapi anak bujang sorang ni tak tido2 lagi
Katanya nak makan buah stoberi
Adoiyai..!!!
Ksian pulak anak bujang MamaZN ni nanti tido dlm kelaparan
Mak tak sanggup nak nengok, huhu!



Dah dpt makan
Muka pun gumbira jek
Tengok la tu
Baju tido nak Mc Queen
Nak makan pun pegang Mc Queen
Zakwan, Zakwan...

Memula,
Zakwan mintak makan kat PapaZN
Tapi PapaZN dah ngantuk sangat kot
PapaZN soh Zakwan tido je trus
Budak tu tengah lapo
Cemane die nak tido..? Huhu!
Cam kita yang dah beso2 ni jugak la... Ye dak?

MamaZN yang tgh tido2 ayam tu
Dengar PapaZN jawab camtu
Ksian sesangat kat Zakwan
Ksian gak kat PapaZN
Sebabnya, esok (arini le) kan nak keje...
MamaZN le ngantok2 tu bangun jugak

Bukan apa...
Tetibe teringat kata2 pesanan ayah arwah adik Faris aritu

Bila anak merengek bangun malam, janganlah marah dia
Jangan merungut...
That might be the last night that he/she does that

Bila anak mintak mainan atau sesuatu kalau mampu, kita cubalah berikan
That might be the last night that he/she ask for something



12 comments:

kayyana berkata...

pesanan ayah arwah adik Faris btul btul menyentuh hati kite kan.. yana pun bile marah rayyan teringat adik faris terus cool.. tak marah dah.. tak sanggup nk mrah... al-fatihah

eima berkata...

alahai bila teringat cite faris tu rasa sedey plak ...

Nigina berkata...

ala ciannya zakwan heheheh....

syawalsimpsons berkata...

TERUS TOUCHING JAA SUE NI...

::NureeN:: berkata...

cian la lapo.. ellesya pon pernah mintak nasi tgh2 malam tau... ehhhehe

mummy_ayu berkata...

nasib minta buah jer....kalu minta yg susah2 lagi..jenuh gak la sbb dah tengah malam kan...

ADEEYA berkata...

heheehe zakwan zakwan :)

Nadiah Sidek berkata...

nasib baik makanan yang diminta tu ada. buatnya zakwan minta makanan yang takde di rumah, tak pasal-pasal kena keluar pula tengah-tengah malam :D

mamalieyna berkata...

betul tu...jgn merungut..ngee~

arif biasa skrg ni, bgn mintak susu je..haih, dedulu takde pulak..tp layankan je..tokleh merungut ye..hehe~

izan mama mia berkata...

zakwan suka stoberi..yer..
suka dengan pesanan ayah arwah faris tuu.... ^-^

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

terasa betul dgn kata2 pesanan arwah ayah faris tu sbbnya mmg kita kadang2 terleka/x sabar nak melayan kerenah anak..

lepas ni mesti kena lebih jd mama yg terbaik..pesanan buat diri sndiri..hehe

mama rifQy berkata...

hohoooo..iqy mintak tgk upin ipin malam td kol 4am!!!! apakah???adoiii..ikut je laaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...