15 Disember 2011

::: Balik Kampung | Rimbunnya RAMBUTAN! :) ::

Ari Sabtu aritu
MamaZakwan berkesempatan la balik kampung kejap
Setelah lama tak balik, huhu!
Last balik masa raya aji kot kalu tak silap

Mula2 plan
PapaZakwan nak balik sengsorang
Memandangkan PapaZakwan balik ari je pun
Tapi MamaZakwan bosan la nak dok umah sepanjang Sabtu
Dengan Zakwan je plak tu
Kalu ikut PapaZakwan
Dapat gak la jenjalan, hehe...

Mula2 sampai Teluk Intan
Balik kg PapaZakwan dulu
Lepas Zohor baru balik umah MamaZakwan kat Pekan Baru

Sampai2 jek umah
Nenek Zakwan suruh Zakwan petik buah rambutan
^_^
Sangat lah rimbun & ranum!
Rendah2 jek plak tu!
Patut la Nenek Zakwan suh Zakwan petik sendrik! ;)


Zakwan & Aunty Wawa ^_^

Dengan Aunty Wawa lagi ;)

Zakwan ngelat!
Dah penat, dia pi masuk senyap2...
Aunty Wawa kena kutip sengsorang, haha!
Bertuah punya budak!
=P

Merah2 sume!
Ni baru yg bawah2
Yang atas2 tu banyak je lagi!
Dah petik yg bawah2 pun dah penuh 2 baldi
Cukup2 la nak bawak balik KL ptg tu, huhu!
^_~

9 comments:

amiey lee berkata...

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sgttt jeles..bestttnye...

lia berkata...

rendangnyer pokok rambutan, senang mau petik.. x payah panjat2 kan...

eisyaawie berkata...

bestnya rambutan fresh... selalu saya berangan nak ado pokok rambutan sendiri...tp...tanah x der nak tanam...angan2 jer laa...:D

@e_da berkata...

syoknya pokok rendang

Aisy Nasiha berkata...

bestnya makan buah fresh dr pokok..

Alycia berkata...

wah.. tunggu kt blk kg minggu ni petik rambutan byk2 ;)

Nana berkata...

wah bestnya
masa kecik2 kan umah lama ada pokok rambutan keliling umah
mmg tak pernah bli rambutan
skan ni je dah tua2
bli rambutan hehehe
klw umah lama siap sedekah2 lg kt org

mamalieyna berkata...

bestnyer rendah jer~ jeles, rindu nk blk kg, tp tunggu bersalin la kot..hee~

ADEEYA berkata...

Wahh sedspnyaaaaa lagi2 kalau makan atas pokok :D yummmyyy !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...