25 November 2011

::: Main MASAK2 Lagi | KEK COKLAT KUKUS :::

MamaZakwan masak2 lagi, hehe
Kali ni masak Kek Coklat Kukus
Gambar sebelum dipotong2 lupa plak nak snap
Ni rupe lepas dah siap potong
Sebab nak bawak pi makan2 aritu



Resipinya MamaZakwan amik dari Majalah Pa&Ma (Nov 2011)

Bahan2 [A]
1 cawan minyak masak
1 cawan susu pekat
1 cawan susu cair
1 cawan gula
1 cawan serbuk koko
1 sudu kecil esen vanila

* gaul sebati & masak atas api perlahan *
** rehatkan kejap lepas dah masak **

Bahan2 [B]
1 cawan tepung gandum
1 sudu kecil serbuk penaik
4 biji telur

* Kacau, kacau dan kacau ;) *

~ panaskan periuk kukus
(loyang pun..sapu minyak sket kat loyang tu)
~ gaulkan sebati Bahan2 [A] & Bahan2 [B]
~ Masak dalam masa 45minit ke sejam


Sebelum ni penah gak buat
Masa dok kat Banting dolu2
Bahan2 sama jek
Cuma cara jek lain
Tapi tak bape sedap plak kek nya, haha!

Tapi yang kali ni punya
Baru la terasa cam kek coklat btul
Nyum2..! ;)

Dengan moist nye...
Uisy, terliur MamaZakwan!
^_^
PapaZakwan pun suke
Zakwan laaaagi suke =P
Tetiap ari mintak nak kek coklat
Tapi mana la larat nak buat tetiap ari, huhu!
Sesekali bleh la, Zakwan....
;)


9 comments:

eB ezrin berkata...

leh la try. sgt2 sedap :)

syawalsimpsons berkata...

nak try la nanti...

amiey lee berkata...

aduihh sedappp...lama tk baking... huhuhu

♥cikmOt♥ berkata...

tah bila agaknya nak sampai seru main masak2 cam gini tau...ishhh

Wanita Mutalib berkata...

rajinnya mama masak!!! :)

eT berkata...

terliur plak nengok kek tuh...ahaks..

MrS. F!zA berkata...

resepi kita tkde pakai susu.. skrg ni alahan pd benda manis msti tkleh nk mkn kek coklat dah..huwaaa

Nafisa81 berkata...

sedapnyer...jemput join contest koi

mamalieyna berkata...

mcm best je, n resepi pun simple kan..nak try gak nnti..tq nad~ ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...