17 November 2011

::: DAGING GORENG KUNYIT | 1st Menu Daging Korban

Hajat di hati mulanya nak masak daging black pepper
Terliur tgk MRS K masak
Dah siap pen ngan kertas dah aritu
Sebab MRS K kasik resipi cara cepat masak daging black pepper tu
Sekali guna perencah daaa... Hehe..
Mana nak carik, nak gi kedai malas ya amat!

Akhirnya
Menu bertukar dari daging black pepper
Kepada daging goreng kunyit sajork!
^___^v

Simple2 jek...
Jadik la, haha!


Lawan plak ngan masak lemak kobis+sawi ngan telur dadar jek

TQ pada MamaLyna aka Kak Ejan
Sebab dah sediakan carta lauk daging korban, hehe
^_^


p/s :
Lately ni
Selalu terasa masakan yang MamaZakwan masak tu
Takde rasa..
Takpun terlebih masin
Tapi bila tanya PapaZakwan.. Dia kata OK jek
Hemmmm....

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

7 comments:

amiey lee berkata...

wahhhs edappp sgt..pagi2 tgk makanan...huhu

kta ada opismate ni ari2 dok bawa daging korban...smlm masak merah..ari ni asam pedas kot heee

kayyana berkata...

tgh sarat2 pun rajin masak ye mama zakwan.. hehehe..

lia berkata...

Kurangkan garam yer nad, nak masuk 9bulan tu...

Delimasari berkata...

ok tu, nmpk sedap

mummy_ayu berkata...

cedap..ayu dah masak dah hari tu daging masak kunyit & sup tulang..nak masak kunyit la pas nie..cedap gak tu...

::Mamalyna:: berkata...

dapat idea terus masak... akak hold duu daging korban... maybe esok buat sup tulang + daging bagi meraikan kebalikan ayahlyna

mamalieyna berkata...

alahai...1 lg n3 yg dok dlm draff, tunggu masa nak publish..hee~ lauk pauk masakan hasil dgg korban..hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...