22 November 2011

Daging Black Pepper Jadik DAGING MASAK KICAP Daaa...

Aritu dah citer 1st menu daging korban
Kali ni citer 2nd menu plak
Hehehehe....

Hajat di hati nak masak daging black pepper
Tapi ntah cemana
Jadik daging masak kicap plak
Haha...!
Belasah saja la labu.... ;)



Lawan plak dgn kailan ikan masin + ikan goreng + sambal belacan
+ sup (zakwan punye!)

Jadik la...... ^_^
Alhamdulillah, kenyang jugak...


p/s :
Actually, cemane nak buat daging black pepper tu ek?
(Selain guna perencah instant)
Malas btul nak google resipi =P



Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

6 comments:

amiey lee berkata...

huhu kailan sdappnyee...
teringat ada sayur kailan kt umah..cuma takde ikan masin aja.... hari ni gak g cari ikan masin :p

::Mamalyna:: berkata...

nad, cara mak mertua akak menurun ke akak, memula perap daging dengan bahan tumbuk (bwg besar+bwg putih+halia), pehtu curah kicap pekat n kicap manis.. perap dalam sejam... pehtu letak minyak, letak jer daging...kasik gaul2...pehtu dekat nak angkat, tabur lada itam... akak biasa pakai yg serbuk tue... siap!

MRS. K berkata...

banyak nyer nad masak daging tu.. kalau kite memang tak terabis dah.. hehehe

kayyana berkata...

black pepper?? huhuhu... bestnyer... cube akak try tgk trymasak.com.my.. agaknyelah tu url die..

- SueN - MrS AzharI berkata...

org buat masak cam biasa...cuma letak blackpepper...resepi yg betul2 lupe la pulak...try la buku 1 hari 1 resepi...best buku tu

wan nurul hezrina berkata...

janji kenyang.mcm mana black paper jd kicap=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...