07 Oktober 2011

:: MamaZakwan Memasak ~ BERGEDEL Pulak! :) ::

Disebabkan semalam bengang dgn MEKSIS
MamaZakwan meredakan hati yang gulana
Dengan MEMASAK, yeay!
^_~

Semalam MamaZakwan buat bergedel
Lama dah tak buat bergedel ni
Tapi sebab PapaZakwan dah request
MamaZakwan pun dengan senang hati la nak buat
Tengah ada mood nak klentung klentang ni
Bleh la..
Kang bila mood dah ilang, payah nak mari dah
Haha! ;)

Ni pembantu setia MamaZakwan ;)
Kejap je
Sebab Zakwan cepat boring, hehe

Ni kentang yang dah digoreng dulu
Dah lepas goreng, lenyek2 kan cam yang Zakwan buat kat atas ;)


Dah lenyek2
Campurkan bahan2 cam kat gmbr atas ni
Ada telur, daun sup, daging kisar, jintan manis+jintan putih+lada hitam (kisar)

Gaul sampai sebati
Jangan lupa garam sket! :)

Pastu bentukkan bulat2 cam kat atas ni

Dah siap,
Bleh la digorengkan
Masa nak goreng tu, celup dulu ngan telur tau!
^_^

Rupa yang dah siap..?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Burrpp.. Alhamdulillah..!
Sori kengkawan
Tak sempat amik gmbr, sbb dah abes dulu, huhu!
^_^

8 comments:

JaSSNaNi berkata...

salam nad...
sihat ke? mesti lah sihat kan.. rajin ke dapur lak tu.. siap begedil lagi.. eheheh.. rajin anak bujang tolong mama kat dapur..

Nana berkata...

wat buh jinta ek
pes time nengok ada buh jinta
bese ltk daging, kentang, daun sup ngan bwg goreng jek

anisalya berkata...

pernah buat bergedel. tp skali je. tu pn thn lps. tak buat lg dh sbb husben tak request. slalu dia mtk nk mkn tomyam.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

ghajin la zakwan..
calon menantu yg bagus tu..

sy kala wat begedil, letak yg basic je.. jintan² x letak.. tu pun x menang tgn nk goreng..
kalo letak complete set, alamak x sempat nk merasa.. heheheh

syawalsimpsons berkata...

hari tu sue buat gaya len..nk try gaya ni pulak la...

eima berkata...

o0o cam tu ek buat begedel ... nampak senang je kan .. buat tatau la

ummiaqeef berkata...

pernah buat sekali je dulu..hubby x berapa suke.. tu yg malas buat lg..huhu

[-suziey-] berkata...

sabo jek..dh abis ek..ekeeke:D sedapnya begedil..klu kita suka letak byk2 bawang goreng..nnti krup krap krup krap kunyah..ekekekek:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...