16 April 2011

::: SURAU TERBAKAR Angkara BUDAK NAKAL :::

Baca entry Kak Ina pun dah sedih
Apa lagi yang tengok dengan mata kepala sendrik
Huhuhuhu!

Apa2pun
Malang tak berbau
Hidup mesti diteruskan

** Kak Ina, saya amik gmbo ni ye! **

Apa kisahnya?
Kisahnya surau kat tmpt perumahan Kak Ina terbakar
Dek perbuatan tak bertanggungjawab budak umo 11thn
Yang main mancis kat perkarangan surau
Pastu campak ke dalam stor surau
Kesudahannya, surau musnah dalam kebakaran
Alhamdulillah dana mula dikumpul
Untuk bina surau baru
Harap2nya dapat la digunakan secepat mungkin

Yang menjadi persoalannya...........
Mana mak pak budak tu?
Tapi mana bleh dibiarkan camtu jek
Kalau dibuatnya budak tu wat menda lain plak
Tak pasal2 jek

Sepatutnya mak pak budak tu kena tampil
Minta maaf secara terbuka
Budak tu bukan kecik, dah umo 11 thn dh pun
Dah pandai pilih mana betul mana salah
Mana elok mana tak elok
Mak pak kena la bertanggungjawab atas kesalahan anak diorg tu

Nak baca citer penuh drp Kak Ina
KLIK JEK SINI YE

p/s : budak tu baru lepas tgk Usop Wilcha kot.... kita bakor je!



Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

2 comments:

Bionic women berkata...

Alahai..sepatutnya kena denda mak bapak budak tu..baru dowang tau tanggungjwab jaga anak..huhu.
tulah, jgn jadi kat anak kita sudah lah suatu hari nnti. harap2 cukuplah didikan dan tunjuk ajar dari kita kan?

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ berkata...

mak ai, marak giler api tu takut nengoknya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...