15 April 2011

::: Semua Kena BUAT DUA.... :::

Ye btul...! Mama terpaksa, huhu!

Sekarang ni, kalu masak apa2
Sume kena buat dua
1 menu yg sama, tapi 2 sajian

Maknanya,
2 kali sediakan perencah
2 kali masak


Biasanya kalau Mama masak nasi goreng @ masak gulai lemak
Sebab dua2 ni feveret Zakwan
Memang kena buat 2 kali
1 untuk kami makan laki bini
1 lagi untuk anak bujang, si Zakwan





Sebab apa 2 kali wat keje?
Sebab kami laki bini punye WAJIB la nak kena kasik pedas
Huhuuhhu...
Tak pedas, tak kick la...
Zakwan tak makan pedas..
Terpaksa la di asing2 kan





Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

10 comments:

Bionic women berkata...

kita serupa ler nad...huhuhu..
kekadang kalau time malas tuh,
masak dulu, asingkan utk dhiya, then baru tambah cili potong jer..itu time malas ler...hehe

mummy_ayu berkata...

salah komen lak tadi...
sama cm ayu, kalu rajin la..kena asingkan..sbb Ian & Iris tak makan sayur, tapi kalu malas..masak sekali jer,pas tu asing2 kan...bab pedas...tak kisah sgt..sbb ayu pun memang tak kuat pedas, Ian & Iris plak kalu pedas sikit2 tu diaorg tahan..

aLeesYa's Mummy berkata...

Nad...ni nasi goreng petai ke..huhu

Axie04 berkata...

huhu
Almira suka makan kari
tapi x masak 2 kali
sebab mama die malas skit nak masak 2 kali
solution die masak je kurang pedas
huhu

Fieda berkata...

ermm..sdpnya nasi grg tu....mmg pun untuk kita laki bini semestinya kena pedas ...kena msk lain2 la kan sbb nanti kesian kt anak tu..

kuntumz berkata...

mkn nasi grg ngan petai ker nad??
smngt nk masak kan, klo anak kiter suka mkn..tpi ank kiter tak suka mkn....tak tau lah naper....sgt2 jeles bila tgk anak org suka mkn...

Pn. Zana berkata...

sama la kita. tp, kalu malas sgt buat sambal belacan jer. :)

♥MiZz-siHa♥ berkata...

kite msk skali je..coz amie mmg mkn pedas...suke mkn smbal..klau smbl telor lg die suke mkn ngan lemak putih..

~~@lyci@~~ berkata...

nasib adam pun skrg nk mkn pedas.. so xpyh buat 2 hehe.. tp pedas yg bole utk Adam la.. bukan pedas sgt..

eB ezrin berkata...

uishhh ader petai yg x thn tuh ko... eB tringat kedai pak wan manjoi... dulu eB suker gi mkn nasik goreng ikan rebus... siap ader petai & sambal belacan... mmg trangkat... perghhh... nak balik kg laaaaaaaaaa... hu3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...