18 April 2011

::: Mama, Nak Pegi PERPUSTAKAAN Tak? :::

Okeh, secara jujurnya
Mama takde ajar Zakwan lagi part perpustakaan ni
Kalau cam masjid, sekolah, kedai, klinik, balai bomba, balai polis
Lain la citer... Memang selalu disebut2
Perpustakaan??


Tapi bila tetibe Zakwan tanya,
"Mama, nak pegi perpustakaan tak?"
Mama cam kagum la jugak.. Haha!
Mama tnya Zakwan balik,
"Zakwan tau ke perpustakaan tu apa?"
Zakwan dengan selamba kodok je jawab,
"Tau, perpustakaan banyak buku"
Wah, pandai! :)
Mama bangga dah.. Siap SMS PapaZakwan lagik, haha!
Mama jawab balik kat Zakwan,
"Ok, nanti kita ajak Papa gi perpustakaan ye.."

Sambil tu, Mama pikir2 gak..
Mana la perpustakaan yang terdekat
Takkan nak bawak gi Perpustakaan Negara kot
Kalu ada perpustakaan dalam perumahan takpe jugak
Cam yang Kak Ayu bawak The Damias tu

Pastu
Ari Rabu aritu kan Mama redeemed tiket wayang
Hasil menang Giveaway
http://zakwan-afif-najmi.blogspot.com/2011/04/yeay-tengok-wayang-free.html
So, sebelum nak pi solat Maghrib kat surau Alamanda tu
Bleh plak tetibe Zakwan tarik2 tangan Mama
Ajak gi satu tempat
Pastu asyik sebut,
"Nak pegi perpustakaan, Nak pegi perpustakaan"
Rupa2nya, ini la perpustakaan yang Zakwan dok cakap2 tu, huhu!

Dapat la Zakwan 1 buku

Mama tak kesah kalau nak belikan buku utk Zakwan
Biarla setiap kali keluar pi mana2 pun,
Zakwan mintak belikan buku, takpe.. Mama no hal
Tapi Mama sgt la pantang kalu Zakwan mintak mainan
Nehi, nehi!
Nak mainan.. Pi mintak Papa! =p


p/s :
Mama tanya, sapa ajar Zakwan pasal perpustakaan
Zakwan jawab ~ 'OSO' (Special Agent Oso)

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

8 comments:

Encik Suami berkata...

bagusnye anak rajin g library.untung dpt anak camni.

jemput terjah new entry

1) (>.<) Khas Utk My Levly Princess (>.<)

eima berkata...

wahhh hebat ...
wawan dah kenal library .. fahim tak kenai lagi la ...huhu

syawalsimpsons berkata...

BAGUIH LA 2 special agent oso ajar..hehehhe...pasni syawal leh la blajar ngan abg zakwan lak...syawal pun suke la banget ngan special agent oso

mom.4.two berkata...

nad, lain kali bawak wawan gi kedai buku kat amcorp mall 'Book Xcess'.murah giler buku kat sana..byk pilihan

Bionic women berkata...

wahhh, wawan pandai..dhiya x tau kot perpustakaan, tapi bookstore dia tau.hehe. zakwan tengok oso alih suara ek????

Dhiya pun kalau keluar nak buku, x sampai hati nak beli, kalau menan ..oh. no.no..

zahidah dihaz berkata...

book store rupanya perpustakaan tu...comellah zakwan ni....


New Entry: SHOPHOUSES + STADIUM + PREDUENTIAL = PENING

mummy_ayu berkata...

ayu pun suka beli buku untuk Ian & Iris..nak tanamkan minat mebaca..tapi tak pernah la bawak gie library..
pandai la zakwan...mcm cik net la..panggil MPH library...

wan nurul hezrina berkata...

tahniah dapat pupuk anak2 sifat suka membaca dr awal=)mmg kalau msuk mph nie mcm2 buku ada..tapi kat alamanda sederhanajer besarnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...