12 April 2011

: Banyak2 Kerja Rumah, Kerja Mana Korang MALAS & RAJIN Nak Buat? ::

Panjang tak panjang tajuk entry ni, haha! =)

Kalau Mama,
Kerja rumah yang paling Mama MALAS nak buat ialah sapu sampah, huhu!

Tapi....
Kerja rumah yang paling Mama RAJIN nak buat ialah lipat kain, hehe... ;)

Tapi kalau dah menimbun sampai 2-3 kali basuh, jadik malas pun ye jugak, huhu!
Biasanya terjadi kalau weekend la..
Almaklum, kalu weekend mana lekat kat umah
Sempat sidai baju kat luar pepagi pastu dah trus kluar jenjalan
Malam baru balik
Ahad plak mmg hari melepak sedunia
Alamatnya, banyak la keje tertangguh2 sampai ke Isnin dan Selasa, huhu!


Ni gmbr fresh, huhu!
Kejadian semalam
Tapi pagi ni baru settle lipat sume... Fuhh!


p/s :
Rajin ke, malas ke... Dah memang tanggungjawab.
Kena buat jugak, tak boleh tidak..
^_^v peace!





19 comments:

Pn. Zana berkata...

saya paling rajin kemas rumah.

paling malas ialah basuh pinggan.hehe

aLeesYa's Mummy berkata...

bagus le mama zakwan suke lipat kain...tapi saya..paling benci lipat kain huhuhu, kalu la ada mesin yg dicipta utk lipat kain.. kan senang hidup saya..

psssttt..saya sume baju n seluar digantung dlm beberapa almari..hahaha baju aleesya pon hanger jugak!!

nursalwa berkata...

haha salwa paling malas nak lipat kain.. bercinta betul nak melipat.. utk tidak menjadikan kain itu menggunung, ajak skali suami lipat.. nasib baik dia pun leh layan .. paling best nak wat.. cuci pinggan.. hehehehehehehe

Fadzillah Kamarudin berkata...

tak suka lipat kain ngan iron...banyakkkkk...

zura_habib berkata...

sikit je tu nad...lum sy tunjuk kain kat umah yg x berlipat...kalu org tgk mesti pitam

Nana berkata...

kita dua2 malas
tp yg plg malas
lipat kain
kdg dah jadi gunung baru lipat hahaa

kuntumz berkata...

pling rajin sidai kain nganbasuh kain paling mls lipat kain...ooooo lipat kain mmg tak suka sgt2..klo der mesin lipat kain kan bes...

~~@lyci@~~ berkata...

samelah kita.. bab lipat kain yg paling malas huhu..

mummy_ayu berkata...

ayu paling malas..lipat baju..baru je lepas settlekan lipat baju 3 minggu..menggunung...paling rajin..masak2..suka...

mummy_ayu berkata...

ayu paling malas..lipat baju..baru je lepas settlekan lipat baju 3 minggu..menggunung...paling rajin..masak2..suka...

ummiaqeef berkata...

kite paling malas nak sidai kain..basuh mesin punye keje..time nak sidai tu malas je..lipat ok lg sbb bole sambil2 tgk tv..hihi..

mamalieyna berkata...

aduhh~ camno kalau dua2 malas..ngee...tp malas tak beerti tak buat..buat kedua2nya...plg malas lipat kain..huuu~ tmbh2 kalau stok seminggu baru lipat..hu~

plg rajin ..herm... menyapu jerlah..

ehh terbalik rupanya kitenye malas n rajin eh nad..

hani syahida berkata...

malas lap sliding door T_T

Gieyana berkata...

sy paling rajin kemas umah..tp bab lipat bj mmg x suka..tp dlm terpaksa..psl kalau x lipat sure bertimbun n nk cr brg pon susah..kekkeke

Bionic women berkata...

paling malas..mop lantai..
xtau ler naper. dulu masa Dhiya kecik sampai ler merangkak, tiap2 hari kita mop..takut lutut Dhiya hitam tp skang ni seminggu sekali pun suh hubby yg buat..mungkin sebab bahu kita ni semakin sakit kot..

kita pun suka lipat kain, suka bau kain yg baru angkat tu..kain ni kalau kita angkat then trus lipat dia x kedut sangat...
kita jarang biar dia menggunung sebab tu ujung minggu kt x basuh kain.hehe

Axie04 berkata...

dah duty
nak x nak kene wat jugak
malas cam ne pun
mengeluh cam ne pun
buat je la
hahahaha

EiJa ZaQuaN berkata...

paling malas nak menggosok baju..
kadang2 pagi nak g keje baru sibuk nak gosok baju..huk2..

zahidah dihaz berkata...

paling rajin nak menyusun n mengemas...tapi paling malas melipat pakaian...


New Entry: A PERFECT GIFT | PEN?

eima berkata...

skrg semua aku mls.... hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...