10 April 2011

:: AMARAN drp ALLAH, Di Dalam Mulut Bayi ::

Mama nak share sesuatu yang Mama baca from FB Heliza Helmi
Kesahihan citer ni, Wallahualam
Apa yang boleh kita buat
Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan
Sentiasa beringat, bertaubat sblm terlambat!

by Nadia Ahmad Tarmizi on Saturday, January 8, 2011 at 12:28pm

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI

- please read!!!.. TRUE STORY

Begini ceritanya....

Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata, dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Di dalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa

Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"

(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)





Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

5 comments:

transformed housewife berkata...

mmg dah banyak tanda2 kiamat lain yg kita nampak mcm gempa bumi yg sentiasa berlaku di seluruh dunia.

(lama tak singgah sini)

mamalieyna berkata...

Allah yang maha besar~ ya Allah...moga kita semua berusaha untuk menjadi yg lebih baik dan sentiasa di jalanNya..

eima berkata...

sebnenarnya aku tak leh nk percaya mende cam ni ...
tp tak salah klu kite amik cite nih sebagai iktibar kpd kite dan peringatan ...

kayyana berkata...

SUBHANALLAH... sesungguhnya kita berada di akhir zaman...

amiey lee berkata...

betul memang dh mcm tanda kiamat dh ada kt dunia ni..terlalu byk,....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...