20 Mac 2011

:: JERAWAT..? Tidaaaaaaaaaakkkkk!!!!!!!! ::

Ye, katakan tidak pada jerawat!

Kalu tetibe ade jerawat kat muka ni
Maknanya nak period la tu
Huhhuhu..!

Kawan2 ada masalah jerawat jugak tak?

Meh Mama nak kongsi petua
Ada beberapa petua yang boleh diamalkan
Kalau rajin, nampak la hasilnya
Kalau setakat sekali 2, hemmmmmm....
Tak tau la den nak kato apo laie :)



[1]
Basuh muka dengan air basuhan beras. Bila dah kering, bilas dengan air bersih


[2]
Sejukkan kanji nasi dan sapukan pada jerawat. Bila dah kering, cuci dengan air suam


[3]
Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berjerawat setiap malam. Esoknya cuci dengan air bersih


[4]
Campur bedak sejuk dengan air asam jawa dan garam. Selawat 3x dan sapukan pada jerawat


[5]
Sapukan sedikit larutan tepung kanji bercampur air pada jerawat yang timbul



~ Selamat Mencuba! ~


Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

5 comments:

Puan Avy (Lisz Nurizaliza) berkata...

Jgn lupa 1 lagi tips...kurangkn stresssssssss...:)

ADEEYA berkata...

Air beras? Nak try lah hihi :)

syawalsimpsons berkata...

ya betoi...kurangkan stress....hehehhe...klo sue da jerawat...sue taruk clean n clear tok jerawat...x smpi sehari kecut...x tau klo nad..hehhhe

eima berkata...

ade je..sbb aku mls sgt cuci muka .. balik keja aku bantai tdo..klu aku mandi pas balik keja bercuci la muka ...huhu

skrg mood mandi ilang....

BIONIC WOMEN berkata...

Alhamdulillah, xpernah ag ad jerawat..
tapi air beras tu selalu amalkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...