02 Mac 2011

:: Amalam TRADISIONAL Mendapatkan ZURIAT ::

Sebelum ni Mama ada kongsi
Doa2 yang boleh diamalkan sebagai usaha utk mendapatkan zuriat

Kali ni Mama nak kongsi kan cara2 tradisional pulak
Dari segi pemakanan pulak ye
Mama kongsikan dari apa yang Mama baca dalam PaMa
Kalau nak tau lebih lanjut
Nanti beli tau keluaran terbaru :)

[a]
Suami & isteri kena banyak2 makan tauge mentah
Makan sebagai ulam ulaman



[b]
Suami & isteri minum air campuran
buah badam + susu cair + kuning telur + madu + halba
(dimasak dan dikisar terlebih dahulu)

[c]
Isteri makan akar pokok tunjuk langit
(bagi yang ada masalah rahim)

[d]
Isteri minum air rebusan akar pokok semalu kering
(utk ubati kemandulan)

[e]
Suami minum air ibu kunyit + air limau nipis + kuning telur ayam kampung
(makan setiap pagi.. =p)



Berkat kesungguhan kita nak dapat kan zuriat
Bersekali dengan pelbagai usaha yang diamalkan (tak memudaratkan)
Insya-Allah
Ada sinar bahagia nya nanti
Apa yang penting, usaha + amalan + doa + tawakkal

p/s : peringatan utk Mama jugak ni...


6 comments:

elly hamzah berkata...

errr..nad, susahnye nk amalkan semua tu, klo ubat2an cam mudah sket nak carik; ni main akar2 kayu bagai..camno?alahaiiiii

Queen berkata...

haa..bagusla info ni..nik tumpang share kat FB ye.. =)

Myra Jay berkata...

Petua yg baik..
TQ ye kak...
Nak copy utk rujukan kelak.. TQ ya :)

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

good info ni leh try gak...TQ ye HB***

eima berkata...

aku dah bgtau mamber suruh buka blog ko baca ... tips yg ari tu ngan today ..heheh

nanti kite tgk semua entry yg tak sempat nk baca sepanjang minggu lepas ek

eb ezrin2 berkata...

insyaallah... kalo nk cuber petua nk dptkan jantina yg kiter nak... eb leh share.. nyit ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...