23 Mac 2011

:: Alahai, SONANGNYO IDUP Korang... ::

Hemmm...
Nak wat cemane ye?
Hemmmm diam2 suda...
Boleh ke?

Kita ni kalu majlis perkahwinan sendrik
Of koz la sume nak perfect kan?
Kad kawen cantek, barang2 hantaran cantek, door gifts lagi..
Tu blum pelamin, baju pengantin, makan2 dan macam2 lagi la!
Tak kira la menda tu mahal ke murah ke...
Pastu ada pulak tu
Pengantin yang rajin2 nak buat sendrik
Bunga manggar la, kad kawen la, brg2 hantaran la
Almaklum, kalu orang lain buatkan tak menepati citarasa pulak

Mama memang tak kesah la bab2 tu sume
Lantak korang la kan.. Janji korang hepi

Tapi alkisahnya...
Bila nak buat kad kawen sendrik tu
Pandai2 la guna printer sendrik
Ni tak... Printer office gak yang jadik mangsa
Tu takpe lagi..
Ni siap ink berwarna pun ngabehkan ofis punye..
Pe citer?
Kalu kad kawen tu nak dibuat 500-700 keping,
Brape byk ink tu nak bertukar ganti?

Mentang2 free.. Kemain korang ek, hehe

Tapi jangan la sampai tak masuk ofis langsung
Ni tak,
Disebabkan majlis kawen yang lagi 2 bulan tu
Takkan ari2 dtg punch je
Pastu ngular pi settlekan barang2 kawen?
Tak best la kan...
Nanti apa kata orang2 kat ofis
Takkan selama 2 bulan jugak nak buat gitu?
Ape salahnya settlekan hujung minggu
Tak yah la kaco waktu bekerja...

Ada pulak tu
Rezki keje gomen
Tapi tipu2 sket2 pulak (sket ke?)
Sket ke kalu mintak kamera DSLR la, perabot la...
Untuk kegunaan sendrik
Dalam dokumen tender?
Sonang la idup kalu gitu, huhu!

Mama bukan amik kesah sangat pun
Bukan ofismate Mama pun
Tapi cam takbest la jugak
Kalu ari2 ade je citer camni kene dengar
Kite pun hangen!

Lantak korang la ye..
Yang menjawab kat 'sana' nanti pun....
Korang jugak, huhu!

^_^



Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

5 comments:

BIONIC WOMEN berkata...

huhu..ada jugak ker org macam nih??
pastu bila berkahwinan x berkat, tersadai kat tengah jalan salahkan org lain, padahal cara utk perkahwinan dilangsungkan tu yg x berkat..kalau 10 org x suka, semuanya kutuk maner nak berkat..
Ala kadar ler ikut kemampuan kita..
kalau x mampu jangan ler berlebih sampai susahkan org lain..huhu

i pulak terlebih nad..huhu

Miss Annaz berkata...

mmg ada org yg suka amik kesempatan utk kesenangan diri dan keuntungan mereka...

Nana berkata...

mak aii
itu dah melampau
guna printer wat kad kawen
color lagi tu
dha la mahai gile
ink dia

Adyshariz berkata...

mak aiii..heaven jer idup org tu, tak tau ker kalau buat camtu rezeki tak berkat..apa nk jadikla..

sabaq ya nad, aku dgr pon hangin..

Gieyana berkata...

kiranya bkerja bknnya secara halal ler..amik kesempatan utk wt jeja sendiri kan..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...