04 Mac 2011

04-10-08 ~ 04-03-11 : Sudah 2 Tahun 5 Bulan....

Anak bujang Mama sorang ni...
Kejap jek rasenya
Masih terasa lagi tendangan pada perut Mama
Masa Zakwan dalam kandungan dulu2

Sekarang pun takde beza
Selalu jugak kena tendang2 Zakwan ni
Nak2 masa tengah tido
Lesak tidonye! Huhu..!

Perkembangan paling terkini
* Zakwan dah pandai baca doa makan
Alhamdulillah, bangga dengan Zakwan
* Dah pandai bezakan kanan & kiri

* Dah pandai bilang 123 dalam bahasa Jawa ;)

* Jenis2 kete pun Zakwan kenal!!
Nissan la, Alza la, Toyota la, macam2 lagi la! Terer btul!

* Kalu bercakap pulak macam bertih jagung!
Pok pek pok pek!
Tapi kalau tak dapat apa yang dia nak.....
Dah bergolek2 atas lantai dah!
1 floor Jusco bleh dengar kot! Haha!
Takpun 1 deret umah kami ni ha..
Geram kengkadang tu!

Tapi yang tak bestnya.....
* Tak bleh nak cerai susu lagi.. Huhu!
Walaupun dah lumur dgn halia & bwg putih,
Zakwan sangat kental!
Dihisapnya jugak... Janji dapat!

* Belum potty training lagi.. Huhu!
Mama mengaku, ni salah Mama
OK, kita akan mulakan arini ye, Zakwan!

* Dah takmo makan nasik!
Tak tau la nape..
Tapi mi @ roti Zakwan still makan
Cuma nasik je die tolak!
Badan mula susut balik
Karang balik kampung, mula la sume orang tegur
"Nape Zakwan kurus ni..? Mama tak kasik makan ke?"
Mama jugak yang disalahkan..
Mama nak je jawab,
"PapaZakwan dulu2 masa kecik, kurus kedengking jugak...
Dah kawen ni jek berisi"

^_^v


p/s : Moga Zakwan terus membesar, sihat & bijak.. Mama sayang Zakwan!






8 comments:

Cute MuM berkata...

sokong kata nad.. kalo apa2 jadi kat anak, mesti kita disalahkan..

dania pon semakin susut sekarang.. mungkin dah semakin lasak dan kurang minum susu botol.. nak cap gantung punya juga... huhu..

syawalsimpsons berkata...

betoi kata nad n CM 2...sue pun slaloo di persalahkan syawal kurus..nak wat camner..klo dah bg mcm2 tp berat x mo naik gak...mmm...sedey je bl bc part last ayat nad 2...bl kenangkan semual..mmmm...tp yang penting zakwan sihat..aammmiinnnnn

EiJa ZaQuaN berkata...

bagusnya zakwan dh pandai baca doa makan ye..

my zaquan pun dh pandai bilang 123 dengan betul..dan kalau bercakap dh mcm org tua..petah..

Sama la zaquan dh 2 tahun 8 bulan tp belum potty training lagi..huhu

@e_da berkata...

huhu mcm2 dia dah pandai kan.. seronok tgk.. tp 1 bab tu masih Bf lg .. hikhikhikk.. maybe zakwan tunggu 3 tahun kot nad.. takpela pujuk pelan2...

zahidah dihaz berkata...

potty training tu apa kak?


New Entry: [Gambar] SNSD a.k.a Girl Generation di Bako

Nad @ MamaZakwan berkata...

zahidah : potty training tu nak ajar zakwan belajo kencin n berak sendrik kat bilik air..diaperless ;)

amiey lee berkata...

heee comel aja si zakwan senyum...

hee sarah pun dh menjengah angka 2 thun..kira skrg 2 tahun 2 bulan...dh pandai la sbut ABC, 123..tapi dia amik yg hujung2 aja...hahahhahaah

hishh kta wat gathering2 kta ngan bawa anak mesti best kan hahahahaha..jom kta kacau cutemum main bowling nak nnti kekekekek

Imaan09 berkata...

haha..kira dalam bahasa jawa..btul ke main2 tu??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...