24 Februari 2011

:: NAK ZURIAT? Amalkan Ini.... ::

Tak salah kalau kita nak mencuba
Tapi SANGAT SALAH kalau kita tak berusaha dan cepat putus asa


Masa Mama belek2 Majalah Pa&Ma yang terbaru
Ada cerita pasal nak mendapatkan zuriat ni

Mama saja nak share sket ni je
Sebab mudah!
Bergantung pada diri sendiri je
Nak amalkan atau pun tak
Tak rugi apa2 pun kalu kita amalkan nya :)

Sket je la ek
Kalu nak citer panjang2, kene beli majalah PaMa la ye
Takpun tgk kat PaMa online
^_^



Amalan - amalan yang boleh dilakukan sebagai usaha untuk memperolehi zuriat

AMALAN 1
Diamalkan selepas solat subuh
* Baca Bismillah
* Selawat ke atas Nabi Muhammad SAW (3x)Jajarkan ke Tengah* Sujud & ucap kalimah syahadah (101x)
* Mohon & berdoa pada Allah apa yang dihajati (semasa sujud)
* Tutup doa dgn berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW (3x)

~ diamalkan oleh suami & isteri selama 15 hari atau teruskan sehingga mendapat zuriat


AMALAN 2

* Suami mengucapkan "YA MUTAKABBIR" (11x)
~ Sblm mengadakan hubungan intim bersama isteri ~
* Isteri mengucapkan "YA AWWAL" (333x) ~ setiap hari
* Isteri mengucapkan "YA ZALJALAALI WAL IKRAM" (11x)
~ Tiupkan dalam air dan diminum (Setiap hari) ~
* Suami & isteri membaca surah Yusuf & surah Maryam setiap hari

AMALAN 3
(DOA AGAR DIPERMUDAHKAN MENDAPAT ZURIAT YANG BAIK DAN SOLEH)
1. Baca Ayat 38 Surah Ali-Imran
2. Baca Ayat 89 Surah Al-Anbiya


Seperti yang Mama cakap kan awal2 tadi
Tak salah kalu kita cuba
Kalau amalkan pun lagi bagus
Yang penting, kita dah berusaha macam2 dan berdoa
Selebihnya tawakal saja pada Allah SWT
InsyaAllah ada rezkinya nanti

p/s :
Sedih + kagum dengan kakak2 yang tunggu zuriat
Nak dekat 5thn, 8thn dan 11thn pun ada!
Baru Allah kurniakan rezki cahaya mata tu
Ada hikmah sebenarnya.. percaya je dgn qada' & qadar

* peringatan dan amalan ini untuk diri Mama jugak *

Tembam nya Zakwan dolu2, huhu!
~ gambar hiasan ~



Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

10 comments:

cikbedahlaser berkata...

owhh bagus.. time kasih kak.. g penting bnd ni kena rajin.. kan? sbb ade je mak sedara bg ayat2 mcm ni utk amalkan.. tp x buat.. malas.. uhuhuhuh kena rajin la

MRS. K berkata...

thanx for sharing! kite beli majalah ni dulu masa pegnen jer.. pastu smpai skang tak beli dah

Miss Annaz berkata...

terima kasih yg x terhingga kerana sudi kongsi info yg amat berguna utk jd panduan pd mereka yg dh berumahtangga & masih menunggu kehadiran cahaya mata..

Miss Annaz pasti akan gunakan info ini sebaik mungkin.

Myra Jay berkata...

Tima ksaih ye share info nie.. Myra nak simpan sbg amalan gak ye mana tau ada rezeki kami beroleh cahaya mata :)


Klik HB sini :)

eima berkata...

teringat kawan aku yg 2 org tuh ...
aku dah nk masuk 2 org dah anak tp diorg ...even hanya selang sebulan je beza tarikh kami kawen....huhu

nk suruh diorg tgk entry ni la

*∽ IZAN ∽* berkata...

Thanks for sharing .. tengah timbang2 gak nak tambah lagi sorang ni eh he

mamalieyna berkata...

bagus kongsi ilmu ni,.,tQ..kak eina pun nak tmbh zuriat..hee~ mana bleh diusahakan kita usahakan..kan.>^_^

Nureen berkata...

tq utk info ni..
nureen pon tgh plan jgk utk 2nd bb..
blom ada rezqi lg..

EiJa ZaQuaN berkata...

good info..
betul tu yg penting ada usaha kan..
kalau ada rezeki tak kemana

Em's Family berkata...

thanks a lot!!

honestly, mira akan print this and simpan ...

thanks!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...