12 Januari 2011

::: ZaKWaN oH ZaKWaN... :::

Anak, anak.... ^_^

Kamu le teman gelak Mama kat umah ni
Yang selalu menyirapkan darah Mama pun kamu le jugak!



Geram tak kalu mula2 anak2 mintak nasi goreng
Tetibe, bile kite dh klentung klentang
Dia takmo makan.. Katenye nak mi goreng pulak!
Huhuhu....

Geram tak kalu tengah syok2 tgk citer favourite
Tetibe dia merengek suruh tuka channel
Siap baling2 remote lagik!
Tapi bila dah tuka channel, bukan ditengoknye
Dia sebuk main2 ngan lori & kete mainan!
Geram tak geram...

Tapi tu la kan
Dah dia sorang jek buah hati pengarang jantung
Memang kena byk bersabar...



Tapi Zakwan sgt pandai pujuk Mama dia ni..!
:)

Kalu kite marah suruh makan jugak nasi goreng tu
(walaupun sblm ni dia nak mi goreng)
Dah makan 1 sudu, pandai pulak dia ckp
"Emmm, dap...! Wawan uke..!"
(Emmm, sedap...! Zakwan suke!")
Dengan nada happy n excitednya
Adus..! Rasa ksian sgt sbb tak buatkan mi goreng, huhu!

OoO... ada lagi 1
Zakwan ni kan.... Sangat kuat mengadu!
Bila Mama marah, dia gi la kat Papa "Papa, Mama mayah.."
Bila Papa pulak marah, pandai dia dtg kt kita pulak, "Mama, Papa mayah.."
Sedangkan tadi Mama yg marah dia mula2, hhehehee...
Perangai Zakwan... Macam2!

8 comments:

mamaaedrean berkata...

wahhhhh.... sgt ensem ooooo >_<

Cik Jue berkata...

biasalah budak2..pandai wawan pujuk mama..bikin hati mam jadi sejuk....n marah pun tak jadikan..

eima berkata...

kira ok la lagi la dr fahim ...siap amik hanger ... "tan mama" tak pun "abah babap mama" tak pun "abah bit mama"

atau pun sebalik nye ..die sutuh mama plak buat abah die ...


mesti dlm hati nk gelak kan bila die pandai puji sbb nk amik hati..ilang maah kejap

Wanita Mutalib berkata...

owh comel!
bila la Q nak pande bercakap ni he.
zakwan berapa umur dah nad?

EiJa ZaQuaN berkata...

hehhe..alahai bergaya dgn speck merah dia ye..

mmg btol tu diaorg ni la segalanya2nya..kawan baik & kawan gaduh..ehhehe

ibu MZW @ farah idayu berkata...

alele..comeinye dia pkai spek itam tu..silau ke zakwan?? huhu~ anak sy pun mcm tu juga..mula2 mnta itu..kendian nk yg lain pula. haishhh..sabo jel.

Nad @ MamaZakwan berkata...

eb ~ aed nnt lagu ensem wooo..! :)

cik jue ~ tu la kak jue..trus tak jadik nak marah, huhu!

eima ~ o, garang gak fahim ni, hehe..

wanita ~ zakwan dah 2thn 3bulan. baby Q nnt lagi la pandai bercakap gamaknye, hehe..

eija ~ gi temankan papa die maen futsal ni.bergaya sakan!haha!

farah idayu ~ sama ek? tu la, mmg kene byk bersabo je jawabnye,hehe..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

kuat nagdu ek zakwan ni, comel pakai rayban...oww, tergoda kak mia tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...