22 Januari 2011

:: Meh Teka2 Meh.. Hehehehe... =) ::

Sebenarnya,
Mama & Zakwan nak gi ikut Atok, Nenek & Aunty Wawa gi jalan2
Ksian kat Papa kena tinggal, hehehe..
Tapi kejap je.. Isnin kami balik la
So, Mama dah siap2kan bahan bacaan utk kawan2 sekalian
Takde la tertinggal sepi jek 'umah' Mama ni :)

Disebabkan senang sesangat
Mama akan pilih siapa yg paling pantas dan tepat ye
(GA yg masih berlangsung tu pun tak abes due lagi, dh sebuk nak wat teka2 ni, hehe)

So, mula2 Mama kasik hint nya :

Pelbagai tempat menarik untuk dikunjungi
Dalam subjek Geografi terkenal sekali
Terpanjang, tertinggi, terbesar ada di sini
Mama & famili pernah ke negeri ini

[1] Apakah nama negeri itu?
** 1 kali tekaan sahaja dibenarkan ya! :) **


Ni ada extra mark
Nak jawab boleh, taknak jawab pun takpe
Tapi kalau betul, Mama (+) hadiahnya :)

[2] Agak2nya la... apa yg terpanjang, tertinggi dan terbesar tu ye?
** 2 kali tekaan sahaja dibenarkan ya! :) **


Mama tutup teka2 ni sampai entry yg berikutnya ya..!
~ Selamat mencuba! :) ~

14 comments:

Mama AminAzim berkata...

1)kuantan, pahang
2)Banjaran Titiwangsa,Gunung Tahan,negeri terbesar.. wahahaha cuba aje...

Fadzillah Kamarudin berkata...

1. pahang


2.
tertinggi - gunung tahan

terbesar - negeri pahang terbesar

terpanjang - sungai pahang

Cute MuM berkata...

1)negeri pahang..

2) genting highland
gambang water park..

main hentam jer nie,..

BIONIC WOMEN berkata...

nak teka ler mamazakwan..
mesti Nad ke Pahang..

Sungai terpanjang di semenanjung, sg. Pahang..
Gunung tertinggi di semenanjung, gunung tahan
Tasik terbesar, tasik Chini....

Hehe..mentang2 ler orang pahang kan, men hentam jer..

Suhana Shahril berkata...

Pahang

terpanjang-sungai pahang,
tertinggi-Gunung Tahan (ke2 tertinggi di m'sia,tp tertinggi di semenanjung m'sia)
terbesar-memang negeri yg terbesar di malaysia

betulkah jawapan I ni?
Nmpk sgt lomah geografi...muhahaha

dilazfamily berkata...

salam...
nak cuba teka
negeri : Pahang
tempat : Banjaran Titiwangsa
cuba jer

Faryza berkata...

Negeri Kedah.. belasah je.. ape yg tinggi, ape yg besar, ape yg besar tak tau..hehehe

nanakimie berkata...

pahang:

sungai dan banjaran yg terpanjang di semenanjung malaysia - Sg. Pahang dan Banjaran Titiwangsa

banjaran yg tertinggi di semenanjung malaysia - Banjaran Tahan

negeri yang terbesar di semenanjung malaysia - negeri Pahang

SyUhAdA berkata...

syu nak teka..

Kuala Lumpur..

-KLCC
-KL Tower

MamaRifqy berkata...

Pahang

Sabah

Nur Ezzat berkata...

banjaran titiwangsa...

Nur Ezzat berkata...

gunung kinabalu~ huhu

eima berkata...

memandangkan nad penah pegi kuantan ...
aku teka Pahang

dan tertinggi, terbesar, terbesar tu adalah : Banjaran Titiwangsa

eima berkata...

aku org terakhir teka...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...