21 Januari 2011

:: Burung Merak Kejar Zakwan??!! =) ::

Ini sambungan citer kami @ Bukit Cerakah :)


Lepas kami jalan2 kat area rumah bermusim tu
Kami tunggu bas utk ke Taman Haiwan pulak
Tak lama nak tunggu
Sebab sentiasa jek ada bas nya
Kalu tunggu pun tak terasa sbb cuaca redup, hehe..
Sama ada bas penuh @ tak aje

Dah sampai kat Taman Haiwan
Kami gi sangkar burung merak dulu
Zakwan takut!!!
Sebab sampai2 jek,
Burung merak tu mmg dah aim Zakwan dr jauh
Ke mana Zakwan pegi,
Dia kejar dgn ekornye yg kembang tu!
Mama pun ikut jadi takut jugak, haha!


Sebab apa burung merak suka kat Zakwan????
Sebab Zakwan pegang keropok ROTA, hahha!!!!
Burung merak nak sket rupanya...
Tapi kami idak le bagi..
Karang tak pasal2 burung merak tu sakit ke, mati tercekik ke
Kami pulak yg susah, haha!

Lepas tu kami ke kandang rusa pulak
Ada 1 rusa tu pun sama
Memang dari jauh tgk je kami nk dtg dekat
Sangat la jinak...


Dengan rusa2 ni Zakwan tak takut pulak!
Siap nak pegang lagi, haha! :)
Zakwan, Zakwan...

Ada byk lagi binatang2 kat sini
Ada kuda padi, burung kakak tua yg pandai bercakap
Ada landak jugak, kura2, lembu besar punyaaa pun ada, haha!
Eh, macam2 la..! Heheh..
Zakwan la paling teruja tengok binatang2 ni
Bising jek mulut nya pok pek pok pek.. Hehehe..

Burung kakak tua yg pandai bagi salam :)

Kuda padi ni namanya Sheila, hehe...

Zakwan yg nak amik gambar ngan kuda batu ni
Apa tah yg dia suke, hehe...

Depan bas.. nak balik dah :)

Daaa...!! Kami berjaya menamatkan perjalanan! :)
Masa utk isi perut! :)

2 jam setengah kami jalan2 kat dlm tu
Penat memang la penat
Tapi hilang penat bila tengok anak teruja dgn suasana baru tu
Papa tak puas hati, dia kata nak dtg lagi nnt
Pasni nak sewa basikal pulak..
Jangan risau, basikal tu ada sediakan bangku kecik jugak utk budak ^_^

Alhamdulillah...
1 hari yg penuh dgn aktiviti! :)
Thanks Papa...!

5 comments:

Nisa' Azman berkata...

taman haiwan nie kat mane, mamazakwan? leh sy cadangkn kat hubby n bwk baby hannah gi situ one day..

Mamazakwan, sy nk ajak mamazakwan join contest yg sy br je wat.. thanks..

http://greennnpanda.blogspot.com/2011/01/colours-of-inspiration-contest.html

mummy_ayu berkata...

jgn kata zakwan, kalu ayu kena kejar pun takut gak..ooo sbb merak tu pun nak mamam kopok...

mummy_ayu berkata...

jgn kata zakwan, kalu ayu kena kejar pun takut gak..ooo sbb merak tu pun nak mamam kopok...

[-suziey-] berkata...

sedap nama kuda tu..adeiiii....kesian org yg nama shiela..

BIONIC WOMEN berkata...

bestnyer zakwan , masa kita gi dulu, merak xder la, kuda ngan rusa tu ada..mungkin dia x kuar kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...